Boikot?
+24
Mr. Freddy
Jeekay
nipje
Berk
prins
Fanta5
sanneke
wonderwendy
giele
gorky
puff
Admin
pier
cv_op_z'n_best
brandnie
Pilsjongen
ties
kauliller carnavalist
ABL
Delillerbrassers
De Nèrpelter Crew
alaaf
feestvierder
CV-Compromis Bert I
28 plaatsers
Pagina 1 van 3
Pagina 1 van 3 • 1, 2, 3
Boikot?
Gewoon flauwe kul daar in Bocholt en Kaulille. Mooi opzet om via deze site iedereen op de hoogte te brengen en er over te praten. Maar ik zou zelfs voorstellen om die twee stoeten te boikotten! Allemaal naar Hamont, Lut-Lommel of andere plaatsen... Ze zullen snel van hun stom ideeën afstappen!!
NEE tegen Bocholt!
NEE tegen Kaulille!
NEE tegen Bocholt!
NEE tegen Kaulille!
Re: Boikot?
Vind da je kaulille niet moet boikotten, de groepen van kaulille hebben er alles aan gedaan om dit tegen te werken, wij kunnen er ook niks aan doen da we zo ne burgemeester hebben die alles tegenhoud. kzou zeggen kom naar kaulille, het feestje wordt groter als andere jaren. kaulille stoet is in de afgelopen drie jaar gegroeid tot een stoet van het kaliber lille, bocholt, enzo. jullie laten u toch niet doen door politiekers die er niks van afweten en die vroeger het ergste van allemaal waren. ze verleggen het probleem alleen maar, geen bier dan maar sterke drank zegt de jeugd. en dat weten ze zelf ook, want ze hebben dat zelf gezegd
feestvierder- erelid
- Aantal berichten : 16
Registration date : 06-01-08
Beste feestvierder,
de meesten vinden het jammer voor Kaulille, maar de keuze is reeds gemaakt.
Als er nu niets ondernomen wordt, zeker voor Bocholt, dan blijven ze daar maar aanmodderen.
Kaulille "profiteert" mee van de beslissingen die ze beetje verderop maken en dat is zeker jammer voor het carnaval daar.
Er wordt toch al gezegd dat er zelfs groepen uit eigen dorp ergens anders naar toe gaan, of niet gaan zelfs, dus...
sterke drank zal het alternatief worden ja, en wat gaan ze doen, iedereen fouilleren??
Kzou zeggen: maak er een super carnaval van, waar ge ook gaat! Maar in Kaulille of Bocholt is het vandejaar niet te doen.
de meesten vinden het jammer voor Kaulille, maar de keuze is reeds gemaakt.
Als er nu niets ondernomen wordt, zeker voor Bocholt, dan blijven ze daar maar aanmodderen.
Kaulille "profiteert" mee van de beslissingen die ze beetje verderop maken en dat is zeker jammer voor het carnaval daar.
Er wordt toch al gezegd dat er zelfs groepen uit eigen dorp ergens anders naar toe gaan, of niet gaan zelfs, dus...
sterke drank zal het alternatief worden ja, en wat gaan ze doen, iedereen fouilleren??
Kzou zeggen: maak er een super carnaval van, waar ge ook gaat! Maar in Kaulille of Bocholt is het vandejaar niet te doen.
alaaf- moderator
- Aantal berichten : 46
Registration date : 05-01-08
feestvierder schreef: kaulille stoet is in de afgelopen drie jaar gegroeid tot een stoet van het kaliber lille, bocholt, enzo.
Sorry, maar dat is wat overroepen denk ik...
in vergelijking lille (+- 80 met een goed seizoen)
is kaulille (laatste jaar tegen de 40 wagens, of iets meer)
inderdaad overroepen qua kaliber.
wel weet ik nog in onze eerste jaargang (2005)
dat er op kaulille bij de opstelling enkel gebruikt werd gemaakt van het plein,
en dus op 3 jaar aardig is gegroeid.
het is en blijft jammer.
toch gaan wij hoogstwaarschijnlijk nog naar kaulille (bocholt zeker niet!)
omodat de poederladers zich sympathiek opstellen t.o.v. de carnavalisten door
duidelijk te stellen 'wij verbieden geen alcohol, en gaan het niet komen zoeken op de wagens'
al kan er natuurlijk wel politie aan te pas komen, waar de poederladers dan weer geheel los van staan
het is en blijft jammer.
duidelijk te stellen 'wij verbieden geen alcohol, en gaan het niet komen zoeken op de wagens'
al kan er natuurlijk wel politie aan te pas komen, waar de poederladers dan weer geheel los van staan
De Nèrpelter Crew- Raad van 11
- Aantal berichten : 25
khoop da ze in lille nooit zo gaan beginnen maar dat zal hopelijk wel zo niet zijn aangezien wij carnavallievend zijn in heel het dorp dat merk je al aan het gewone volk wat de dag er voor al gaat feesten in de tent lille altijd feesje met carnavel bocholt normaal gezien ook altijd maar met zo een regels jammer maar helaas dan zoeken we ons plezier wel op een ander dus een boycot lijkt me dus ook het beste besluit dan zullen ze in bocholt wel bijdraaien
qua mentaliteit zijn de meulewiekers en de gezellen van taxandria, zoals gebleken op de infovergadering in oktober
zeer mild, wat ook getuigt van grote carnavalsgezindheid.
de papbugels zijn altijd al iets minder sterk aanwezig geweest in deze mentaliteit
en de poederladers zijn gewoon de dupe dat ze samenvallen met deze gemeente
zeer mild, wat ook getuigt van grote carnavalsgezindheid.
de papbugels zijn altijd al iets minder sterk aanwezig geweest in deze mentaliteit
en de poederladers zijn gewoon de dupe dat ze samenvallen met deze gemeente
feestvierder schreef:Vind da je kaulille niet moet boikotten, de groepen van kaulille hebben er alles aan gedaan om dit tegen te werken
Als de Poederladers en de Papbugels harder op de tafel hadden geslagen, hun standpunt hadden verdedigd en van goede wil waren, dan was er geen enkel probleem geweest.
Waar is de tijd dat we nog bier kregen om mee te doen?? Waar is "De Martens" nu?
Zullen we nu 300 zakken chips (die je dan krijgt) moeten leegdrinken?
ABL alaaf
ABL- dummy
- Aantal berichten : 1
ABL schreef:
Waar is de tijd dat we nog bier kregen om mee te doen?? Waar is "De Martens" nu?
Zullen we nu 300 zakken chips (die je dan krijgt) moeten leegdrinken?
dat haalde mijn nonkel ook al aan, de tijd dat bij het voorbijrijden van de brouwerij er lukraak een deel bakken op de wagens werden gezet!
dat waren volgens mij nog eens tijden.
mannen ipv direct aan boikotten van kaulille en bocholt te denken hebben we wel nog een volle maand en daar kan nog veel in gebeuren. als je het artikel leest bij "bocholt 2008" is er te lezen dat er in de 2de helft van de maand januari blijkbaar een bijeenkomst is met de carnavalsgroepen (wss die van groot bocholt), als we daar met zoveel mogelijk carnavalsgroepen naartoe gaan dan kan er nog heeel veel gebeuren.
dus denk maar eens na met u allen voordat ge nee zegt tegen bocholt en kaulille. want als het alcoholverbod in bocholt van kracht blijft en dit goed verloopt zullen veel gemeentes volgen!!!!
alaaf en tot met carnaval met bier!!!!
dus denk maar eens na met u allen voordat ge nee zegt tegen bocholt en kaulille. want als het alcoholverbod in bocholt van kracht blijft en dit goed verloopt zullen veel gemeentes volgen!!!!
alaaf en tot met carnaval met bier!!!!
kauliller carnavalist- lid
- Aantal berichten : 5
boikot
[b]De Nèrpelter Crew schreef:in vergelijking lille (+- 80 met een goed seizoen)
het is en blijft jammer.
Ik vind dat niemand nog naar Bocholt zou moeten gaan (wel Kaulille) want daar leeft karnaval in de horeca verder na de stoet wat in Kaulille niet zo is. Weinig wagens in Bocholt brengt weinig kijkers met zich mee, weinig verteer na de stoet in de café's en zo krijgen we de horeca achter ons. Alleen zo kan je wel eens iets klaar krijgen tegen deze "belachelijke" beslissing. Het is ook alleen maar in Bocholt waar er ieder jaar gevochten wordt, dit bewijst dat ze daar organisatorisch nog ver achter liggen op Lille, die nog meer wagens te verwerken hebben. Kaulille is zo nog maar eens den dupe van Bocholt.
Peuskens & co moesten jeuk krijgen waar ze niet kunnen krabben,de heimelijke mensen, ne maand geleden was Mr. Peuskens nog aan het verkondigen dat het alcohol verbod nog niet voor dit jaar zou zijn en misschien voor de komende jaren....nee, vlak voor karnaval wordt dit snel snel op de gemeenteraad beslist (en hoe????) terwijl de meeste groepen toch al een wagen hebben gehuurd/gekocht.
ties- dummy
- Aantal berichten : 2
och ja, als de boete niet te hoog is dan betalen we die waarschijnlijk gewoon, laat de vaten dan maar aanrukken
Pilsjongen- dummy
Weet er iemand iets van die vergadering of bijeenkomst? JP kan dit wel zeggen maar het is al de 6e en ik heb nog geen brief in men bus gehad over iets dergelijks.
mvg
mvg
brandnie- dummy
- Aantal berichten : 4
Vind het vrij triestig dat ze in Bocholt en Kaulille alcohol hebben verboden. Het gaat niks oplossen, alleen maar erger maken. En dat zelfs cafés tijdens de stoet geen alcohol mogen serveren, gaat er ook wel over <<broodroof!>> .
Toch valt de organisatie van de stoet in Bocholt en Kaulille niks te verwijten, het is een beslissing van heel de politiezone in samenwerking met het gemeentebestuur.
En om sterke drank in spa-flesjes en dergelijke te schudden, gaat echt niet helpen. Dit is een beslissing van de politie, die tijdens de stoet ook controles gaan uitvoeren EN de nodige geldboetes gaan uitschrijven. Er zijn beter manieren om je carnavalsgeld te besteden, niet dan.
Maar...er is een alternatief.
Net zoals andere groepen, doen ook wij met onze carnavalsgroep niet meer mee in Bocholt, maar in Lutlommel. In Kaulille hebben we nooit meegedaan, omdat we zelf van Hamont en zijn. Er zijn al verschillende groepen van Kaulille die hebben toegezegd om in Hamont mee te doen. In Hamont hebben we echter zelden problemen met alcoholmisbruik en vechtpartijen achteraf, wat in Bocholt altijd het geval is.
Ik zou een uitwijking naar Bocholt en Kaulille geen boikot noemen, maar eerder een slimme stap om toch carnaval te vieren zoals het hoort, met een goei pint en de nodige lol.
Bocholt carnaval is altijd een van de leukste stoeten geweest waar vele groepen plezier hebben beleefd, maar ze gooien hun eigen ruiten in door deze belachelijke ingreep. Wat ook het volk langs de kant zal waarnemen...
Toch treuren wij niet -> Bocholt wordt Lutlommel en Kaulille wordt Hamont ---ALAAF ALAAF ALAAF---
Toch valt de organisatie van de stoet in Bocholt en Kaulille niks te verwijten, het is een beslissing van heel de politiezone in samenwerking met het gemeentebestuur.
En om sterke drank in spa-flesjes en dergelijke te schudden, gaat echt niet helpen. Dit is een beslissing van de politie, die tijdens de stoet ook controles gaan uitvoeren EN de nodige geldboetes gaan uitschrijven. Er zijn beter manieren om je carnavalsgeld te besteden, niet dan.
Maar...er is een alternatief.
Net zoals andere groepen, doen ook wij met onze carnavalsgroep niet meer mee in Bocholt, maar in Lutlommel. In Kaulille hebben we nooit meegedaan, omdat we zelf van Hamont en zijn. Er zijn al verschillende groepen van Kaulille die hebben toegezegd om in Hamont mee te doen. In Hamont hebben we echter zelden problemen met alcoholmisbruik en vechtpartijen achteraf, wat in Bocholt altijd het geval is.
Ik zou een uitwijking naar Bocholt en Kaulille geen boikot noemen, maar eerder een slimme stap om toch carnaval te vieren zoals het hoort, met een goei pint en de nodige lol.
Bocholt carnaval is altijd een van de leukste stoeten geweest waar vele groepen plezier hebben beleefd, maar ze gooien hun eigen ruiten in door deze belachelijke ingreep. Wat ook het volk langs de kant zal waarnemen...
Toch treuren wij niet -> Bocholt wordt Lutlommel en Kaulille wordt Hamont ---ALAAF ALAAF ALAAF---
cv_op_z'n_best- Raad van 11
- Aantal berichten : 28
Registration date : 07-01-08
Boikot
Tis niet zo dat we bocholt en kaulille willen boikotten maar we mogen ons mening ook hebben
Als we dit allemaal laten gebeuren is het binnen dit en 2 jaar overal zo kijk anders maar na de confetti
dat is in de tijd ook in bocholt begonnen en nu moogt ge er ook nergens meer mee komen
Een paar jaar geleden hebben ze ons de confetti afgenomen en als we nu ook t bier nog laten afnemen
kan over 2 jaar iedereen zijn wagen zelf vooruit duwen want dan mogen er geen traktors meer mee doen
of wie weet wat ze nog uitvinden geen muziek meer???
Als we dit allemaal laten gebeuren is het binnen dit en 2 jaar overal zo kijk anders maar na de confetti
dat is in de tijd ook in bocholt begonnen en nu moogt ge er ook nergens meer mee komen
Een paar jaar geleden hebben ze ons de confetti afgenomen en als we nu ook t bier nog laten afnemen
kan over 2 jaar iedereen zijn wagen zelf vooruit duwen want dan mogen er geen traktors meer mee doen
of wie weet wat ze nog uitvinden geen muziek meer???
pier- erelid
- Aantal berichten : 13
voila,
het zijn die gedachten die er allemaal achter liggen...
confetti mocht al niet meer, bier kreeg je vroeger als deelnamevergoeding, op het plein wordt gediscriminieerd, 1 goede maand voor carnaval komen ze nu af met een alcoholverbod, je krijgt al jaren en jaren niets meer om mee te doen,...
Dat er op het plein gevochten wordt is niet de schuld van de groepen die het wel goed bedoelen. Is het daarom dat ze nu een alcoholverbod invoeren...?
onze bedoeling is om iedereen eens wakker te schudden en tot besef te laten komen dat dit zomaar niet kan.
hoe minder wagens er dit jaar naar Bocholt gaan, zoveel te beter!!
het zijn die gedachten die er allemaal achter liggen...
confetti mocht al niet meer, bier kreeg je vroeger als deelnamevergoeding, op het plein wordt gediscriminieerd, 1 goede maand voor carnaval komen ze nu af met een alcoholverbod, je krijgt al jaren en jaren niets meer om mee te doen,...
Dat er op het plein gevochten wordt is niet de schuld van de groepen die het wel goed bedoelen. Is het daarom dat ze nu een alcoholverbod invoeren...?
onze bedoeling is om iedereen eens wakker te schudden en tot besef te laten komen dat dit zomaar niet kan.
hoe minder wagens er dit jaar naar Bocholt gaan, zoveel te beter!!
alaaf- moderator
[quote="TIES"]
Het is ook alleen maar in Bocholt waar er ieder jaar gevochten wordt, dit bewijst dat ze daar organisatorisch nog ver achter liggen op Lille, die nog meer wagens te verwerken hebben. Kaulille is zo nog maar eens den dupe van Bocholt.
quote]
Het plein en de stoet samen vormen het geheel waarom iedereen naar Bocholt ging. Ieder jaar is het al minder en minder.... die wel op het plein, die niet...
En ieder jaar wordt er inderdaad gevochten. Dat ze die mannen die daarvoor verantwoordelijk zijn, maar eens uitsluiten en de echte carnavalist gewoon zijn gang laten gaan. Het zou al veel beter zijn.
En ja, nogmaals, Kaulille is de dupe!
Deze site is een initiatief, maar daar hebben we wel veel steun voor nodig.
Spread the word around en laat ons allemaal samen ervoor zorgen dat ze het in Bocholt (lees het gemeentebestuur) serieus mogen voelen!
Het is ook alleen maar in Bocholt waar er ieder jaar gevochten wordt, dit bewijst dat ze daar organisatorisch nog ver achter liggen op Lille, die nog meer wagens te verwerken hebben. Kaulille is zo nog maar eens den dupe van Bocholt.
quote]
Het plein en de stoet samen vormen het geheel waarom iedereen naar Bocholt ging. Ieder jaar is het al minder en minder.... die wel op het plein, die niet...
En ieder jaar wordt er inderdaad gevochten. Dat ze die mannen die daarvoor verantwoordelijk zijn, maar eens uitsluiten en de echte carnavalist gewoon zijn gang laten gaan. Het zou al veel beter zijn.
En ja, nogmaals, Kaulille is de dupe!
Deze site is een initiatief, maar daar hebben we wel veel steun voor nodig.
Spread the word around en laat ons allemaal samen ervoor zorgen dat ze het in Bocholt (lees het gemeentebestuur) serieus mogen voelen!
alaaf- moderator
Pilsjongen schreef:och ja, als de boete niet te hoog is dan betalen we die waarschijnlijk gewoon, laat de vaten dan maar aanrukken
Denk niet dat dat een goede ingesteldheid is... dan kun je bezig blijven he...
En als je naar Kaulille gaat dan ga je ook niet morgen drinken wat het is toegepast op groot Bocholt. ik snap dat het voor de groepen van Kaulille niet fijn is maar met deze (hopelijk 1 malige) actie herzien ze miss volgend jaar hun regels...
ik vind het echt jammer dat Kaulille en Bocholt wegvallen, vorig jaar was het er zeker weer goed!
maar ik ga er vanuit dat ze in bocholt (na dit jaar) wel door zullen hebben dat ze toch een beetje verkeerd bezig zijn!
maar ik ga er vanuit dat ze in bocholt (na dit jaar) wel door zullen hebben dat ze toch een beetje verkeerd bezig zijn!
puff- dummy
Leeftijd : 43
boikot
Ikzelf doe nu al ettelijke jaren mee aan de stoet in Kessenich en soms andere plaatsen. De dag dat ze echter het bier gaan verbieden tijdens de stoet hou ik ermee op. Dat hoort er nu eenmaal bij. Het is altijd een gezellige bende geweest en nooit geen problemen met alcohol gehad.
Altijd de gemakklijkste weg kiezen; er zijn een paar incidenten geweest en nu moet iedereen bij jullie daarvoor boeten.
Carnaval is voor mij (en ik denk voor vele van jullie) de plezantste periode van het jaar, waar iedereen feest met iedereen, zonder mekaar te kennen.
Als het aan mij lag, zou ik niet deelnemen aan de stoet. Ik zou er niet veel plezier aan beleven. Dan kunnen ze de stoet beter vervangen door een feesttent.
Altijd de gemakklijkste weg kiezen; er zijn een paar incidenten geweest en nu moet iedereen bij jullie daarvoor boeten.
Carnaval is voor mij (en ik denk voor vele van jullie) de plezantste periode van het jaar, waar iedereen feest met iedereen, zonder mekaar te kennen.
Als het aan mij lag, zou ik niet deelnemen aan de stoet. Ik zou er niet veel plezier aan beleven. Dan kunnen ze de stoet beter vervangen door een feesttent.
gorky- dummy
Admin schreef:Pilsjongen schreef:och ja, als de boete niet te hoog is dan betalen we die waarschijnlijk gewoon, laat de vaten dan maar aanrukken
Denk niet dat dat een goede ingesteldheid is... dan kun je bezig blijven he...
En als je naar Kaulille gaat dan ga je ook niet morgen drinken wat het is toegepast op groot Bocholt. ik snap dat het voor de groepen van Kaulille niet fijn is maar met deze (hopelijk 1 malige) actie herzien ze miss volgend jaar hun regels...
Dit was JP zijn bedoeling ook volgens hem, gewoon kijken hoe het lukt. Waarom het dan nu net nog snel voor carnaval er door geduwd moet worden is een raadsel, een jaar uitstellen is toch geen probleem. Ik ga een spandoek ophangen "geen bier geen snoep" of zoiets (alleen in bocholt). Tegen politiekers is toch niet veel te beginnen.. Jammer voor het publiek maar ook jammer voor ons..
brandnie- dummy
- Aantal berichten : 4
onze burgemeester is gewoon kamera geil en zo is jp weer een tijde in de media , de caranvalgroepen van kaulille gaan een van dees ook samen zitten kijken wat we er nog aan kunnen doen ,nu had kaulille eens een iet of wa stoet en nu deze zever weer maar de raad van elf van kaulille gaat naar het schijnt niet controleren maar jp zal wel wa politie er op afsturen denk ik zo
giele- dummy
Dat ze die groepen er gewoon uit gooien die beginnen met vechten.. de echte carnavallisten gaat het tem nie omt vechte,die laat dingen gewoon langs zich door gaan.. het bestuur kan der zo achter komen en ze zullen ook wel weten wie de vechtersbazen zijn in bocholt..
in plaats van ons bier af te nemen.. als we al niet eens meer een pintje mogen drinken tegen de kou..
dan ist erg aan worde..
ma als ge ze in bocholt nu hun goesting geeft.. dan gaan ze daar denke van 'oh dat is daar dit jaar heel goed verlopen, dat blijft zo'
en dat zou ik heel spijtig vinden.. het zijn altijd wel goeden tijden geweest in bocholt..
ik weet niet wat ze van ons gaan verwachten maar dat we met carnaval allemaal braaf achter de wagen gaan lopen.. we mogen toch nog wel een beetje plezier en gek doen.. dit hoeft niet met veel alcohol, helemaal mee akkoord, maar zo denkt jammer genoeg niet iedereen..
in plaats van ons bier af te nemen.. als we al niet eens meer een pintje mogen drinken tegen de kou..
dan ist erg aan worde..
ma als ge ze in bocholt nu hun goesting geeft.. dan gaan ze daar denke van 'oh dat is daar dit jaar heel goed verlopen, dat blijft zo'
en dat zou ik heel spijtig vinden.. het zijn altijd wel goeden tijden geweest in bocholt..
ik weet niet wat ze van ons gaan verwachten maar dat we met carnaval allemaal braaf achter de wagen gaan lopen.. we mogen toch nog wel een beetje plezier en gek doen.. dit hoeft niet met veel alcohol, helemaal mee akkoord, maar zo denkt jammer genoeg niet iedereen..
wonderwendy- dummy
Registration date : 08-01-08
giele schreef:onze burgemeester is gewoon kamera geil en zo is jp weer een tijde in de media , de caranvalgroepen van kaulille gaan een van dees ook samen zitten kijken wat we er nog aan kunnen doen
als het zover is dat jullie samen komen, laat dan zeker iets weten op de site!!
of stuur zeker een mail... Wij willen zeker en vast alle kanten van het verhaal horen!
Of laat ten minste weten wat er uit de bus is gekomen... Dat jullie nog in Kaulille meedoen, lijkt ons zeker niet misplaatst, als het mijn Home town zou zijn :-).... kweet nie, maar ja... maar we kunnen jullie zeker gebruiken in de strijd tegen de buren.
Het zijn zij (lees gemeentebestuur) tenslotte die de boel verknallen.
greetz
Alaaf
alaaf- moderator
ik hoop ook dat kaulille stoet volgend jaar terug in zijn eer kan herstelt worden... maarja zoals het er nu uitziet zullen lommel en hamont hiervan alleen profiteren en beter van worden... spijtig dat dit door één stom besluit zo moet eindigen...
Laatst aangepast door op di jan 08, 2008 11:02 pm; in totaal 1 keer bewerkt
sanneke- dummy
Registration date : 08-01-08
Pagina 1 van 3 • 1, 2, 3
Pagina 1 van 3
Permissies van dit forum: