bier en plezier
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

toch alcohol

+12
ambidjkoen
Ine
nipje
Mr. Freddy
student
De Nèrpelter Crew
feestvierder
Berk
proewkster
cv_op_z'n_best
alaaf
vanlee-hzk
16 plaatsers

Pagina 1 van 3 1, 2, 3  Volgende

Ga naar beneden

toch alcohol Empty toch alcohol

Bericht  vanlee-hzk do jan 17, 2008 9:29 pm

ik heb vernomen van iemand uit de raad in kinrooi
dat er in de gemeente kirnooi bocholt en meeuwen alcohol is toegestaan in mate dwz dat er politie is die u tegen gaat houden op het laatste en kijken als er veel zatte mensen zijn zoja betekent dit verwijdering in alle stoete

vanlee-hzk
dummy
dummy

Aantal berichten : 4
Registration date : 10-01-08

Terug naar boven Ga naar beneden

toch alcohol Empty Re: toch alcohol

Bericht  alaaf do jan 17, 2008 9:44 pm

het zou kunnen dat ze in Meeuwen en Kinrooi iets toleranter gaan zijn dan in Bocholt. Molenbeersel mss ook nog
Dat heb ik al vernomen na de vergadering van maandag waarbij alle burgemeesters redelijk waren behalve dan die van bocholt... was schijnt niet te doen dus.... zoals al paar keer gezegd: "EEN VERBOD IS EEN VERBOD" heeft em gezegd!
denk dus nie dat het zal mogen, maar wie weet...? iemand die het kan bevestigen mag da altijd doen, maar erheen gaan zullen we toch nie. Straks een verbod voor alle stoeten, zie ik helemaal nie zitten.

alaaf
moderator
moderator

Aantal berichten : 46
Registration date : 05-01-08

Terug naar boven Ga naar beneden

toch alcohol Empty Re: toch alcohol

Bericht  cv_op_z'n_best vr jan 18, 2008 10:30 am

vanlee-hzk schreef:ik heb vernomen van iemand uit de raad in kinrooi
dat er in de gemeente kirnooi bocholt en meeuwen alcohol is toegestaan in mate dwz dat er politie is die u tegen gaat houden op het laatste en kijken als er veel zatte mensen zijn zoja betekent dit verwijdering in alle stoete

Normaal gezien is iets wat op een gemeentedraad beslist is DEFINITIEF!!
Dus twijfel ik heel sterk dat er Bocholt toch bier gedronken mag worden.
Enkele dagen geleden verscheen er op het forum dat er zelfs wagens zijn voorzien om de alcohol die ze afpakken op te slaan.
Alcohol of nie, in Bocholt zulmt ge mij dit jaar niet zien!

Alaaf
cv_op_z'n_best
cv_op_z'n_best
Raad van 11
Raad van 11

Aantal berichten : 28
Woonplaats : Hamet
Registration date : 07-01-08

Terug naar boven Ga naar beneden

toch alcohol Empty Re: toch alcohol

Bericht  proewkster vr jan 18, 2008 9:57 pm

Da's weer leuk, de politie beoordeelt.
Maar wat is zat...???
Mijn oogjes staan na vier stoeten ook niet meer gans open en mijn beredenieringsniveau zal niet meer zo hoog zijn...
maar scheef lopen en begaaide, onbezonnen dingen doen zit er meestal nog niet in.
concrete feiten willen we weten, voordat we kunnen weten wat we gaan doen, voorlopig blijft het dus Lutlommel en Hamont...

proewkster
Prins
Prins

Aantal berichten : 64
Registration date : 06-01-08

Terug naar boven Ga naar beneden

toch alcohol Empty Re: toch alcohol

Bericht  alaaf vr jan 18, 2008 10:17 pm

tja,
ik heb er nog steeds niets van gehoord (officieel) dus ga het nog niet bevestigen.
De vraag blijft natuurlijk of ge door de "jury" gaat geraken of niet.
Ik heb er geen vertrouwen in, zeker niet meer in die gemeenteraad.
"VERBOD IS VERBOD" blijft me bij en zolang de burgemeester da zelf niet bevestigd dat het niet zo is...
lijkt me toch maar verdacht.
Is toch het minste wat em kan doen of niet?
en wat zijn vakantie betreft... Hij zou het persoonlijk controleren heeft em op de vergadering gezegd (lijkt me niet verstandig, maar ja). Ben eens benieuwd wat het uiteindlelijk gaat worden.
Dit jaar toch sowieso niet naar Bocholt!

alaaf
moderator
moderator

Aantal berichten : 46
Registration date : 05-01-08

Terug naar boven Ga naar beneden

toch alcohol Empty Re: toch alcohol

Bericht  Berk zo jan 20, 2008 2:15 pm

onzin,
ze gaan eerst is kijke wa er gebeurd,
eerst gaat de politie dus kijke hoe het loopt, en as het uit
de hand gelopen is gaan ze naderhand straffen, ipv te voorkomen?
dit is inderdaad de typische manier hoe de belgische politie handelt
maar waarschijnlijk gaan ze dan wel pas handelen als ze zelf in veiligheid zijn
als ze terug op hun bureauke zitte, dan gaan ze de verantwoordelijke van de groep
opbellen en zeggen dat ze de volgende stoeten niet meer mogen meedoen?
en wat als er elke stoet een andere verantwoordelijke is?
maar dan nog, hetgene wat me nu ineens te binnen schiet, wat is dat voor onzin?
Bocholt is toch de laatste stoet?

Berk
Prins
Prins

Aantal berichten : 77
Woonplaats : Lille
Registration date : 12-01-08

Terug naar boven Ga naar beneden

toch alcohol Empty Re: toch alcohol

Bericht  Berk zo jan 20, 2008 2:22 pm

gaat de heer peuskens op "vakantie"
of vlucht hij weg uit angst?

Ik vind het persoonlijk wat zwakjes; eerst iets beslissen waar
zowiezo reactie op komt, iets wat hij zelf ook weet.
en dan op vakantie gaan zodat hij zelf de gevolgen niet hoeft mee te maken?
zodat hij naderhand kan zeggen dat het erg is wat er gebeurd is en zo maar wat aanlullen?

Dat hij dan ook eens voor zijn eigen standpunten opkomt
en niet zoals vorig jaar zijn stormtroep van agenten laat begaan.
Ik ben benieuwd op wat voor indrukwekkende manier de politie dit jaar aanwezig zal zijn?

Berk
Prins
Prins

Aantal berichten : 77
Woonplaats : Lille
Registration date : 12-01-08

Terug naar boven Ga naar beneden

toch alcohol Empty Re: toch alcohol

Bericht  proewkster zo jan 20, 2008 8:54 pm

Dat zal wel meevallen. Er zouden op dit moment nog maar 20 groepen zijn ingeschreven in Bocholt, dus ge hebt niet zoveel politie nodig om maar een paar mensen onder controle te houden lol!

proewkster
Prins
Prins

Aantal berichten : 64
Registration date : 06-01-08

Terug naar boven Ga naar beneden

toch alcohol Empty Re: toch alcohol

Bericht  proewkster zo jan 20, 2008 8:55 pm

Kzou het anders niet slecht vinden als ze met 't waterkanon eens door die etterbakken blazen die altijd keet willen schoppen, zijn ze meteen een beetje afgekoeld Twisted Evil

proewkster
Prins
Prins

Aantal berichten : 64
Registration date : 06-01-08

Terug naar boven Ga naar beneden

toch alcohol Empty Re: toch alcohol

Bericht  feestvierder zo jan 20, 2008 10:55 pm

proewkster schreef:Dat zal wel meevallen. Er zouden op dit moment nog maar 20 groepen zijn ingeschreven in Bocholt, dus ge hebt niet zoveel politie nodig om maar een paar mensen onder controle te houden lol!

in kaulille zijn er van de 55 groepen nog 43 overgebleven, dus 12 groepen hebben zich terug getrokken, en degene die niet afbellen en niet komen, da zou ik laf vinden

feestvierder
erelid
erelid

Aantal berichten : 16
Registration date : 06-01-08

Terug naar boven Ga naar beneden

toch alcohol Empty Re: toch alcohol

Bericht  De Nèrpelter Crew zo jan 20, 2008 10:57 pm

inderdaad, de mensen van kaulille (raad van 11 dus natuurlijk) zitten zoals geweten is erg in met de regelementen en de wagens die bij hun stoet nu afhaken.
Gisteren is bij het kleren uitdelen van onze vereniging nog door 2 leden van deze raad gezegd dat er voor en na gedronken mag worden, maar dit lost toch echt niets op, laat het gewoon zijn gang gaan, maar dat kan blijkbaar niet Smile

ik hoop dat kaulille gespaard blijft van heel deze toestanden
De Nèrpelter Crew
De Nèrpelter Crew
Raad van 11
Raad van 11

Aantal berichten : 25
Woonplaats : Neerpelt
Registration date : 06-01-08

Terug naar boven Ga naar beneden

toch alcohol Empty Re: toch alcohol

Bericht  cv_op_z'n_best ma jan 21, 2008 12:34 am

De Nèrpelter Crew schreef:inderdaad, de mensen van kaulille (raad van 11 dus natuurlijk) zitten zoals geweten is erg in met de regelementen en de wagens die bij hun stoet nu afhaken.
Gisteren is bij het kleren uitdelen van onze vereniging nog door 2 leden van deze raad gezegd dat er voor en na gedronken mag worden, maar dit lost toch echt niets op, laat het gewoon zijn gang gaan, maar dat kan blijkbaar niet Smile

ik hoop dat kaulille gespaard blijft van heel deze toestanden

Gaan die 2 heren van de raad van 11 dan ook de mogelijke boete betalen??? Da wordt duur als iedereen drinkt Smile
cv_op_z'n_best
cv_op_z'n_best
Raad van 11
Raad van 11

Aantal berichten : 28
Woonplaats : Hamet
Registration date : 07-01-08

Terug naar boven Ga naar beneden

toch alcohol Empty Re: toch alcohol

Bericht  proewkster ma jan 21, 2008 9:49 am

Ik ben er zeker van dat er groepen zijn die zich wel inschrijven, maar niet komen opdagen, en dit om hun protest een beetje kracht bij te zetten. Ik weet dit omdat ze het mij verteld hebben. Om hun eer toch een beetje te beschermen zal ik niet zeggen om welke groepen het gaat, maar weet dat ze bestaan.
Ik ga mij er niet over uitspreken, iedereen doet wat hij wil natuurlijk...

proewkster
Prins
Prins

Aantal berichten : 64
Registration date : 06-01-08

Terug naar boven Ga naar beneden

toch alcohol Empty Re: toch alcohol

Bericht  Berk ma jan 21, 2008 5:56 pm

Ik heb in het weekend horen vallen dat er in Bocholt 10 wagens meedoen
en er in Kaulille 13 wagens meedoen, wat hier de waarheid van is weet ik niet.
Toch zou het mooi zijn moest onze actie zo goed gelukt zijn Very Happy

Berk
Prins
Prins

Aantal berichten : 77
Woonplaats : Lille
Registration date : 12-01-08

Terug naar boven Ga naar beneden

toch alcohol Empty toch alcohol

Bericht  student ma jan 21, 2008 6:50 pm

En heb gehoord dat er 16 nieuwe groepen al hebben ingeschreven in hamont maar weet dit ook niet 100% zeker.

student
Raad van 11
Raad van 11

Aantal berichten : 21
Woonplaats : hamet of diepenbeek
Registration date : 08-01-08

Terug naar boven Ga naar beneden

toch alcohol Empty Re: toch alcohol

Bericht  Mr. Freddy ma jan 21, 2008 8:48 pm

van proewkster Gisteren om 6:55 pm

Kzou het anders niet slecht vinden als ze met 't waterkanon eens door die etterbakken blazen die altijd keet willen schoppen, zijn ze meteen een beetje afgekoeld

Ik denk dat de relschoppers nu helemaal niet meer naar bocholt komen.

Mr. Freddy
erelid
erelid

Aantal berichten : 10
Registration date : 17-01-08

Terug naar boven Ga naar beneden

toch alcohol Empty Re: toch alcohol

Bericht  Mr. Freddy ma jan 21, 2008 8:51 pm

En vraag me nog 1 ding af. Waarom heeft nu opeens iedereen iets tegen de stoet van Bocholt!? Ik weet ook dat hier de problemen begonnen zijn, maar ook onze stoet lijdt hier onder. En dat is voor de inwoners van Bocholt ook helemaal niet plezant. Jaren komen jullie al allemaal met grote hoeveelheden naar Bocholt afgezakt, en nu dat onze burgemeester ff beslist dat er gene alcohol meer gedronken mag worden, is het onze verdiende loon!? Ik kan het niet zo goed volgen..

Mr. Freddy
erelid
erelid

Aantal berichten : 10
Registration date : 17-01-08

Terug naar boven Ga naar beneden

toch alcohol Empty Re: toch alcohol

Bericht  nipje ma jan 21, 2008 8:53 pm

Mr. Freddy schreef:En vraag me nog 1 ding af. Waarom heeft nu opeens iedereen iets tegen de stoet van Bocholt!? Ik weet ook dat hier de problemen begonnen zijn, maar ook onze stoet lijdt hier onder. En dat is voor de inwoners van Bocholt ook helemaal niet plezant. Jaren komen jullie al allemaal met grote hoeveelheden naar Bocholt afgezakt, en nu dat onze burgemeester ff beslist dat er gene alcohol meer gedronken mag worden, is het onze verdiende loon!? Ik kan het niet zo goed volgen..

helemaal mee eens Mr Freddy

nipje
lid
lid

Aantal berichten : 7
Registration date : 08-01-08

Terug naar boven Ga naar beneden

toch alcohol Empty Re: toch alcohol

Bericht  proewkster di jan 22, 2008 12:04 am

We hebben niks tegen de inwoners van Bocholt, we willen gewoon op ons gemak een pintje kunnen drinken tijdens de carnavalstoet. Als dat in Bocholt niet meer kan (mag) dan gaan we dat gewoon ergens anders doen. Een stoet is een stoet, of dat nu in Bocholt is of niet, en wij zijn gewoon van mening dat een pintje erbij hoort. We laten ons gewoon niet zomaar op onze kop kakken door een burgemeester die denkt dat hij zomaar vanalles mag beslissen voor honderden andere mensen...
En begin nu niet weer te zeuren van: 'kunnen jullie je niet amuseren zonder bier' want dat heeft er geen hol mee te maken. Het gaat hier gewoon om het principe...

proewkster
Prins
Prins

Aantal berichten : 64
Registration date : 06-01-08

Terug naar boven Ga naar beneden

toch alcohol Empty Re: toch alcohol

Bericht  proewkster di jan 22, 2008 12:12 am

Als deze actie succesvol is, wil het zeggen dat vele andere onze actie hier steunen, en onze mening delen. Jammer genoeg voor het Bocholtse volk betekent dat dan ook dat er een pak minder deelnemers in Bocholt zullen zijn. Nu je ons standpunt kent, en je hebt er problemen mee dat carnaval in Bocholt (en Kaulille) naar de haaien zijn geholpen, is er maar een adres voor alle klachten, en dat is het gemeentebestuur van Bocholt. Zij hebben deze beslissing genomen en zullen de gevolgen moeten dragen.
Ik hoop eerlijk gezegd van harte dat ze op een massa blaren mogen zitten, dan komt de boodschap misschien ook over bij de andere gemeenten waar ze zo'n verbod overwegen

proewkster
Prins
Prins

Aantal berichten : 64
Registration date : 06-01-08

Terug naar boven Ga naar beneden

toch alcohol Empty toch alcohol

Bericht  student di jan 22, 2008 10:25 am

En ik denk ook als er minder wagens in bocholt zijn dat er ook minder volk langs de kanten staat want een groot deel van het volk was volk dat mee kwam met de groepen en dat zal hierdoor ook een heel pak minder zijn.

student
Raad van 11
Raad van 11

Aantal berichten : 21
Woonplaats : hamet of diepenbeek
Registration date : 08-01-08

Terug naar boven Ga naar beneden

toch alcohol Empty Re: toch alcohol

Bericht  cv_op_z'n_best di jan 22, 2008 1:03 pm

student schreef:En ik denk ook als er minder wagens in bocholt zijn dat er ook minder volk langs de kanten staat want een groot deel van het volk was volk dat mee kwam met de groepen en dat zal hierdoor ook een heel pak minder zijn.

Ze zullen het langs alle kanten wel voelen:
Minder wagens
Minder volk
Minder consumptie in cafés --> boze baasjes

Goed gewerkt Bocholt
cv_op_z'n_best
cv_op_z'n_best
Raad van 11
Raad van 11

Aantal berichten : 28
Woonplaats : Hamet
Registration date : 07-01-08

Terug naar boven Ga naar beneden

toch alcohol Empty Re: toch alcohol

Bericht  proewkster di jan 22, 2008 3:02 pm

I said it before and i'll say it again

heerlijk, zo'n boycot Twisted Evil

proewkster
Prins
Prins

Aantal berichten : 64
Registration date : 06-01-08

Terug naar boven Ga naar beneden

toch alcohol Empty Re: toch alcohol

Bericht  Ine di jan 22, 2008 4:31 pm

der zijn toch nog 45 wagens die meedoen,
tis evnzeer spijtig dat er een heel deel ni kome wnt bocholt blijft evnzeer een feest, en jammer ist ni egt da we met zo weinig wagens zijn, wnt zoveel te rapper kunnen we na de stoet een pintje drinke omda ze nu ni zo lang duurt...

Ine
lid
lid

Aantal berichten : 5
Registration date : 11-01-08

Terug naar boven Ga naar beneden

toch alcohol Empty Re: toch alcohol

Bericht  Berk di jan 22, 2008 5:14 pm

Mr. Freddy schreef:En vraag me nog 1 ding af. Waarom heeft nu opeens iedereen iets tegen de stoet van Bocholt!? Ik weet ook dat hier de problemen begonnen zijn, maar ook onze stoet lijdt hier onder. En dat is voor de inwoners van Bocholt ook helemaal niet plezant. Jaren komen jullie al allemaal met grote hoeveelheden naar Bocholt afgezakt, en nu dat onze burgemeester ff beslist dat er gene alcohol meer gedronken mag worden, is het onze verdiende loon!? Ik kan het niet zo goed volgen..

Het is inderdaad jammer voor de inwoners van Bocholt, maar toch blijft het alcoholverbod er en zullen er verschillende groepen niet komen naar de stoet. Logische reactie vind ik van het echte carnavalsvolk, jammer voor de inwoners, maar wat doe je er aan?

Berk
Prins
Prins

Aantal berichten : 77
Woonplaats : Lille
Registration date : 12-01-08

Terug naar boven Ga naar beneden

toch alcohol Empty Re: toch alcohol

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 3 1, 2, 3  Volgende

Terug naar boven


 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum