VERGADERING BOCHOLT
+8
kramikske
pier
Kris007
KristofH
Delillerbrassers
feestvierder
cv_op_z'n_best
alaaf
12 plaatsers
Pagina 1 van 1
VERGADERING BOCHOLT
zoals vermeld onder de rubriek stoeten 2008 / Bocholt 2008:
Er is een vergadering gepland maandag 14 januari aanstaande. Dit werd vandaag bevestigd door groepen die onder dezelfde politiezone vallen. Zowel onze groep(en) als anderen van buiten die zone hebben hierover echter nog niets vernomen...Zodra hier meer over bekend is, waarschijnlijk morgen, na contact met de gemeente, komen we hier meteen op terug. Zodra iemand hierover meer weet, gelieve ons te verwittigen.
Alaaf
Er is een vergadering gepland maandag 14 januari aanstaande. Dit werd vandaag bevestigd door groepen die onder dezelfde politiezone vallen. Zowel onze groep(en) als anderen van buiten die zone hebben hierover echter nog niets vernomen...Zodra hier meer over bekend is, waarschijnlijk morgen, na contact met de gemeente, komen we hier meteen op terug. Zodra iemand hierover meer weet, gelieve ons te verwittigen.
Alaaf
alaaf- moderator
- Aantal berichten : 46
Registration date : 05-01-08
Re: VERGADERING BOCHOLT
Zullen er zowieso wel van horen zeker??!!
Maar denk niet dat dat iets aan het geplande alcoholverbod zal veranderen...
Maar denk niet dat dat iets aan het geplande alcoholverbod zal veranderen...
cv_op_z'n_best- Raad van 11
- Aantal berichten : 28
Registration date : 07-01-08
maandag gaat de burgemeester van kinrooi, "voorzitter van college van de politiezone, bocholt, bree, maaseik,...", de betreffende organisatoren toespreken
feestvierder- erelid
- Aantal berichten : 16
Registration date : 06-01-08
en wat wordt er dan gedaan moest alcohol niet verboden zijn ineens dat het blijft lijk andere jaren??
wat zijn de feiten?
Beste,
Kan er iemand eens concreet zeggen wat er nu al definitief beslist is en wat nog open staat tot discusie. Want ik hoor verschillende verhalen, en "van horen zeggen" is nu niet bepaald een betrouwbare bron. Het artikel in de krant waarin stond dat in bocholt een drankverbod kwam tijdens de stoet dat lijkt al helemaal beslist te zijn, maar voor de gemeente kinrooi, hoe zit het daar? Ik heb de laatste jaren meermaals met de politie van kinrooi rond de tafel gezeten, en zelfs met de burgemeester ik denk zeker dat er nog plaats is voor een discusie vooral ze iets beslissen.
Mvg,
Kristof H.
cv. Hooligans Molenbeersel.
Kan er iemand eens concreet zeggen wat er nu al definitief beslist is en wat nog open staat tot discusie. Want ik hoor verschillende verhalen, en "van horen zeggen" is nu niet bepaald een betrouwbare bron. Het artikel in de krant waarin stond dat in bocholt een drankverbod kwam tijdens de stoet dat lijkt al helemaal beslist te zijn, maar voor de gemeente kinrooi, hoe zit het daar? Ik heb de laatste jaren meermaals met de politie van kinrooi rond de tafel gezeten, en zelfs met de burgemeester ik denk zeker dat er nog plaats is voor een discusie vooral ze iets beslissen.
Mvg,
Kristof H.
cv. Hooligans Molenbeersel.
KristofH- dummy
- Aantal berichten : 1
Registration date : 09-01-08
tis juist de burgemeester van kinrooi die elke gemeente wil overtuigen om een alcoholverbod, is nu ook neerpelt proberen te overhalen
feestvierder- erelid
- Aantal berichten : 16
De organisatie van de stoet in bocholt is op de hoogte van een vergadering op aanstaande maandag, zoals reeds bevestigd. Dit is een vergadering voor de inrichtende verenigingen (en vereningingen uit dezelfde politiezone vermoed ik, omdat er groepen van Kinrooi en Molenbeersel zijn die daarvoor een uitnodiging hebben gekregen).
Er is wel sprake van een vergadering voor de deelnemers, maar er is nog niets bevestigd tot nu toe. De organisatie kan hierover niets bevestigen (dit is info van deze avond)
Als er iemand meer weet, laat het ons weten!!
Er is wel sprake van een vergadering voor de deelnemers, maar er is nog niets bevestigd tot nu toe. De organisatie kan hierover niets bevestigen (dit is info van deze avond)
Als er iemand meer weet, laat het ons weten!!
alaaf- moderator
feestvierder schreef:tis juist de burgemeester van kinrooi die elke gemeente wil overtuigen om een alcoholverbod, is nu ook neerpelt proberen te overhalen
neerpelt heeft toch al jaren een alcoholverbod?
Kris007- dummy
- Aantal berichten : 4
Registration date : 08-01-08
lille is ook neerpelt en daar is er nog altijd geen drankverbod
pier- erelid
- Aantal berichten : 13
breng ze maar nie op die gedachte want anders hebbe we in lille ook geen bier en plezierpier schreef:lille is ook neerpelt en daar is er nog altijd geen drankverbod
alleen maar muziek en das ook nie al vind ik
kramikske- erelid
- Aantal berichten : 13
Lille is zeker Neerpelt, alhoewel
serieus...
Er geldt op sommige plaatsen al jaren een achohol"verbod".
Is dat de oplossing. Er zijn nog zovele andere oplossingen mogelijk, daar kunnen we uren over discussiëren.
Maar daarvoor heb je een gemeentebestuur!! Het zijn die mensen die de anderen vertegenwoordigen, maar met zulke drastische maatregelen gaan ze er (hopelijk) niet mee komen.
Overleg? blijkbaar niet nodig? Al konden ze daar veel meer mee bereiken, maar je moet er de moed voor hebben.
Hopelijk, en daar zijn we allemaal een stukje verantwoordelijk voor, kan op die plaatsen waar je nog een pintje mag drinken dit jaar zonder problemen verlopen, anders...
ÉÉN GOEDE RAAD: wil je carnaval blijven vieren zoals de vorige jaren, gebruik je gezond verstand, zie iedere carnavalist als een collega die hetzelfde wil als jij, endat is LOL maken Zijn er ftoch foute bij, dat ze die er dan maar uitpikken en een "carnavalverbod" geven. Doet meteen die anderen ook nadenken!
Alaaf!!!!!
serieus...
Er geldt op sommige plaatsen al jaren een achohol"verbod".
Is dat de oplossing. Er zijn nog zovele andere oplossingen mogelijk, daar kunnen we uren over discussiëren.
Maar daarvoor heb je een gemeentebestuur!! Het zijn die mensen die de anderen vertegenwoordigen, maar met zulke drastische maatregelen gaan ze er (hopelijk) niet mee komen.
Overleg? blijkbaar niet nodig? Al konden ze daar veel meer mee bereiken, maar je moet er de moed voor hebben.
Hopelijk, en daar zijn we allemaal een stukje verantwoordelijk voor, kan op die plaatsen waar je nog een pintje mag drinken dit jaar zonder problemen verlopen, anders...
ÉÉN GOEDE RAAD: wil je carnaval blijven vieren zoals de vorige jaren, gebruik je gezond verstand, zie iedere carnavalist als een collega die hetzelfde wil als jij, endat is LOL maken Zijn er ftoch foute bij, dat ze die er dan maar uitpikken en een "carnavalverbod" geven. Doet meteen die anderen ook nadenken!
Alaaf!!!!!
alaaf- moderator
[/td]ÉÉN GOEDE RAAD: wil je carnaval blijven vieren zoals de vorige jaren, gebruik je gezond verstand, zie iedere carnavalist als een collega die hetzelfde wil als jij, endat is LOL maken Zijn er ftoch foute bij, dat ze die er dan maar uitpikken en een "carnavalverbod" geven. Doet meteen die anderen ook nadenken!
Idd anders staat den Burgemeester van Bochelt daar langs de kant te lachen ziet ge wel wat er van komt. Dus vier samen carnaval en zorg dat er geen ruzie van komt. Laten we samen maken.
Grtz
Idd anders staat den Burgemeester van Bochelt daar langs de kant te lachen ziet ge wel wat er van komt. Dus vier samen carnaval en zorg dat er geen ruzie van komt. Laten we samen maken.
Grtz
student- Raad van 11
- Aantal berichten : 21
Alcoholverbod in Neerpelt kan ik nog wel begrijpen aangezien het een lichtstoet is.. maar Lille moet mét
Kris007- dummy
- Aantal berichten : 4
Hoe komt het dat er in molenbeersel wel nog gedronken mag worden?feestvierder schreef:tis juist de burgemeester van kinrooi die elke gemeente wil overtuigen om een alcoholverbod, is nu ook neerpelt proberen te overhalen
Molenbeersel is toch een deelgemeente van Kinrooi...
ties- dummy
- Aantal berichten : 2
Kris007 schreef:Alcoholverbod in Neerpelt kan ik nog wel begrijpen aangezien het een lichtstoet is.. maar Lille moet mét
waarom wel alcoholverbod met lichtstoet en niet met een andere stoet?
dat verband is me toch wel wat onduidelijk
Berk- Prins
- Aantal berichten : 77
Registration date : 12-01-08
verslag vergadering 14-01-08
Gisteren is het aldus vergadering geweest voor alle inrichtende verenigingen van de politiezone Bocholt-Meeuwen-Bree-Kinrooi-Molenbeersel.
De nieuwe reglementen werden er toegelicht door de burgemeester van Kinrooi, die ook hoofd is van de politie.
Uit goede bron heb ik vandaag vernomen hoe het er zo een beetje is aan toe gegaan en het bevestigd alleen maar wat er tot nu toe bekend was.
De burgemeester van Bocholt heeft duidelijk en klaar nogmaals bevestigd dat "EEN VERBOD EEN VERBOD IS".
Anderen zouden nog wel wat geprobeerd hebben om iets te regelen, maar er was met hem blijkbaar geen discussie mogelijk. Er wordt een voertuig voorzien voor alcohol in beslag te nemen en op te slaan, wat dan achteraf terug kan afgehaald worden. er geldt een TOTAAL VERBOD, en de politie zal daar voor ingezet worden.
In andere gemeenten geldt hetzelfde verbod, maar kan de burgemeester daar nog nuances toestaan.
De aanwezigen waren het er wel over eens dat er iets moet gebeuren en dat is wel het volgende:
- Drank moet gematigd worden, zeker voor de jonge jeugd!
- Housemuziek wordt niet meer toegestaan, enkel carnaval- en feestmuziek hoort thuis op een carnavalstoet.
Toch nog een positieve kant aan deze vergadering dus...
Voor bevestiging en verdere uitleg hoop ik op reacties van de aanwezigen.
De nieuwe reglementen werden er toegelicht door de burgemeester van Kinrooi, die ook hoofd is van de politie.
Uit goede bron heb ik vandaag vernomen hoe het er zo een beetje is aan toe gegaan en het bevestigd alleen maar wat er tot nu toe bekend was.
De burgemeester van Bocholt heeft duidelijk en klaar nogmaals bevestigd dat "EEN VERBOD EEN VERBOD IS".
Anderen zouden nog wel wat geprobeerd hebben om iets te regelen, maar er was met hem blijkbaar geen discussie mogelijk. Er wordt een voertuig voorzien voor alcohol in beslag te nemen en op te slaan, wat dan achteraf terug kan afgehaald worden. er geldt een TOTAAL VERBOD, en de politie zal daar voor ingezet worden.
In andere gemeenten geldt hetzelfde verbod, maar kan de burgemeester daar nog nuances toestaan.
De aanwezigen waren het er wel over eens dat er iets moet gebeuren en dat is wel het volgende:
- Housemuziek wordt niet meer toegestaan, enkel carnaval- en feestmuziek hoort thuis op een carnavalstoet.
alaaf- moderator
jammer dat dit aan bocholt stoet niets veranderd
Berk- Prins
alaaf schreef:Gisteren is het aldus vergadering geweest voor alle inrichtende verenigingen van de politiezone Bocholt-Meeuwen-Bree-Kinrooi-Molenbeersel.
Dit klopt inderdaad.
Het verbod geldt in de hele politiezone, het hangt er gewoon vanaf hoe er gecontroleerd wordt.
In Bocholt zijn 4 agenten voorzien om deze "alcoholcontrole" uit te voeren.
De controle op confetti en glas (zoals de voorbije jaren) wordt door de raad van 11 gedaan.
Franky_15- erelid
- Aantal berichten : 12
Registration date : 30-01-08
ze zijn dan toch nog niet zo laf om de mensen van de organisatie ook nog de wagens te controleren op alcohol.
Berk- Prins
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: