bier en plezier
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Muziek

+13
keverke
prins
.....
proewkster
alaaf
Berk
Dr.Oetker
student
cv_op_z'n_best
ambidjkoen
Bertje
De Nèrpelter Crew
Delillerbrassers
17 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Muziek Empty Muziek

Bericht  Delillerbrassers ma jan 07, 2008 8:02 pm

Edit door mod: heb het muziek gedeelte effe appart gezet zodat het een beetje overzichtelijk blijft anders kunnen we ook een chatbox beginnen Very Happy

zijn ze al mee bezig met de muziek

as je het geluid er op moet zetten dat zijn willen?? 2000watt maximum fzo kank beter met men auto gaan daar komt bena het zelfste uit


carnaval vind ik een tijd met zo weinig mogelijk regels en lol maken maar nouw beginne ze da ook al af te pakken eerst os geld pikken met die belastingen en nouw onze lol nog pikken??, nee hoor dat gaat niet door

Delillerbrassers
erelid
erelid

Aantal berichten : 12
Woonplaats : Lille city
Registration date : 06-01-08

http://www.delillerbrassers.tk

Terug naar boven Ga naar beneden

Muziek Empty Re: Muziek

Bericht  De Nèrpelter Crew ma jan 07, 2008 8:43 pm

2000 watt? met een groep van 80 man?
dan hoor je al niets meer als je vanachter loopt!

(inschrijving neerpelt stoet : max 1000 watt ofzoiets, hechtel is max 1500 ofzoiets)
het is duidelijk dat je vanaf dit jaar al duidelijk moet opgeven hoeveel je bij hebt

wat een zever allemaal
ze maken het echt kapot, net of het vroeger mooi allemaal gebeurde hoe het moest!

nee nu gaan de grote meneren die het vroeger hoogstwaarschijnlijk nog het meest hebben 'begaaid'
het allemaal eens verbieden!

go peuskens & companie, go !
De Nèrpelter Crew
De Nèrpelter Crew
Raad van 11
Raad van 11

Aantal berichten : 25
Woonplaats : Neerpelt
Registration date : 06-01-08

Terug naar boven Ga naar beneden

Muziek Empty Re: Muziek

Bericht  Bertje ma jan 07, 2008 8:52 pm

De Nèrpelter Crew schreef:2000 watt? met een groep van 80 man?
dan hoor je al niets meer als je vanachter loopt!

(inschrijving neerpelt stoet : max 1000 watt ofzoiets, hechtel is max 1500 ofzoiets)
het is duidelijk dat je vanaf dit jaar al duidelijk moet opgeven hoeveel je bij hebt

wat een zever allemaal
ze maken het echt kapot, net of het vroeger mooi allemaal gebeurde hoe het moest!

nee nu gaan de grote meneren die het vroeger hoogstwaarschijnlijk nog het meest hebben 'begaaid'
het allemaal eens verbieden!

go peuskens & companie, go !

Ligt er ook een beetje aan hoe je het bekijkt he. het is al langer dat je moet opgeven hoeveel watt je op je wagen hebt staan...
maar dit is de greinste onzin wat je wattage vertelt bijna niks over hoe hard je speelt.....
Bij oudere systemen heb je al snel 10000 watt ofzo...
wij hebben maar 2 keer 2000W bij en dat gaat mega hard dus op wattage kunnen ze geen begrenzing leggen.

Vind wel dat je je gezond verstand moet gebruiken.... in bocholt op het plein draaiden wij ook house en techno en weet ik veel wat nog.
in lille en hamont draaien wij bijna uitsluitend carnaval en après ski muziek. dat is voor de mensen langs de straat met kinderen ook aangenamer....

Bertje
dummy
dummy

Aantal berichten : 4
Registration date : 07-01-08

Terug naar boven Ga naar beneden

Muziek Empty Re: Muziek

Bericht  De Nèrpelter Crew ma jan 07, 2008 9:54 pm

mja inderdaad dat klopt!

als wij bij een opstelling soms buiten een woonzone staan draaien wij ook alles open,
in de centra en waar het vol volk staat moet het gewoon iets minder qua volume
& is er geen plaats voor techno elektro groove of wat dan ook,
dan moet er ambiancemuziek zijn !
De Nèrpelter Crew
De Nèrpelter Crew
Raad van 11
Raad van 11

Aantal berichten : 25
Woonplaats : Neerpelt
Registration date : 06-01-08

Terug naar boven Ga naar beneden

Muziek Empty Re: Muziek

Bericht  ambidjkoen ma jan 07, 2008 11:24 pm

ik lees hier vanalles over de muziek. ik vind de wattages niet echt van belang. En ik denk niemand niet die langs de kant staat. Zolang het maar carnavalmuziek is. En gene house en groove en toestanden. Ze kunnen beter daar strenger tegen optreden ipv tegn de alcohol.

Grts

ambidjkoen
Raad van 11
Raad van 11

Aantal berichten : 28
Leeftijd : 41
Woonplaats : kleine-brogel
Registration date : 07-01-08

http://www.ambidjkoen.be

Terug naar boven Ga naar beneden

Muziek Empty Re: Muziek

Bericht  cv_op_z'n_best wo jan 09, 2008 12:47 pm

Goe wa muziek is anders ook wel vet Laughing affraid bounce
cv_op_z'n_best
cv_op_z'n_best
Raad van 11
Raad van 11

Aantal berichten : 28
Woonplaats : Hamet
Registration date : 07-01-08

Terug naar boven Ga naar beneden

Muziek Empty muziek

Bericht  student wo jan 09, 2008 9:04 pm

Idd dat gaan we doen Twisted Evil KNALLEN affraid
de feestende student Very Happy Smile
lol!

student
Raad van 11
Raad van 11

Aantal berichten : 21
Woonplaats : hamet of diepenbeek
Registration date : 08-01-08

Terug naar boven Ga naar beneden

Muziek Empty Re: Muziek

Bericht  Dr.Oetker do jan 10, 2008 8:43 pm

Inderdaad, het is niet zo belangrijk hoeveel watt je bij hebt, maar dat je iedereen kan laten genieten van de optocht. In Hamont draai je voor en Na de stoet wat je wil maar tijdens de stoet wordt enkel carnavals- apréa-skimuziek geduld. Het blijft tenslotte een carnavalsstoet en geen loveparade. jocolor

Hamet Alaaf

Dr.Oetker
dummy
dummy

Aantal berichten : 1
Registration date : 06-01-08

Terug naar boven Ga naar beneden

Muziek Empty Re: Muziek

Bericht  Berk ma jan 14, 2008 10:54 pm

Het is de bedoeling dat de ramen er niet van denderen, en dat er geen mensen geluidsoverlast van hebben,
maar dan serieus geluidsoverlast

en van de stijl van muziek, met carnaval hoort er ambiance muziek gedraaid te worden, apres ski, schlagers, nederlandstalig, en geen rock, metal, punk (waar ik zelf dan voor ben) en geen trance, groove, jump, hardcore en andere boenkeboenke varianten waarvan ik de naam niet ken

zoals eerder vermeld, hier zouden ze inderdaad beter tegen optreden

Dit jaar geen bier, maar muziek maakt niet uit, eens benieuwd hoeveel junkies en pilleslikkers er schuimbekkend
in de grachte zulle ligge Laughing en wij ma lache dan met os pintje in de hand jocolor

Berk
Prins
Prins

Aantal berichten : 77
Woonplaats : Lille
Registration date : 12-01-08

Terug naar boven Ga naar beneden

Muziek Empty Re: Muziek

Bericht  alaaf di jan 15, 2008 8:25 pm

dat boenkeboenke wordt dus niet meer toegestaan in de zone van bocholt.
Dat is nog eens een positief punt.
Dat scheelt al een heel stuk en is een eerste stap naar andere oplossingen!

alaaf
moderator
moderator

Aantal berichten : 46
Registration date : 05-01-08

Terug naar boven Ga naar beneden

Muziek Empty Re: Muziek

Bericht  Berk di jan 15, 2008 8:28 pm

alaaf schreef:dat boenkeboenke wordt dus niet meer toegestaan in de zone van bocholt.
Dat is nog eens een positief punt.
Dat scheelt al een heel stuk en is een eerste stap naar andere oplossingen!

Maar daarmee is ons pintje nog niet terug

Berk
Prins
Prins

Aantal berichten : 77
Woonplaats : Lille
Registration date : 12-01-08

Terug naar boven Ga naar beneden

Muziek Empty Re: Muziek

Bericht  alaaf di jan 15, 2008 9:03 pm

Berk schreef:
alaaf schreef:dat boenkeboenke wordt dus niet meer toegestaan in de zone van bocholt.
Dat is nog eens een positief punt.
Dat scheelt al een heel stuk en is een eerste stap naar andere oplossingen!

Maar daarmee is ons pintje nog niet terug

Daarmee is inderdaad dat pintje nog niet terug, en dat zal voorlopig ook niet gebeuren.
Laat ons hopen voor de echte carnavalisten van Bocholt en Kaulille dat ze daarop nog ooit terugkomen, maar adhv de vergadering gisteren, lijkt het zover niet te zullen komen.
Blijft jammer, maar wou het positieve toch ook eens vertellen :-)

alaaf
moderator
moderator

Aantal berichten : 46
Registration date : 05-01-08

Terug naar boven Ga naar beneden

Muziek Empty Re: Muziek

Bericht  Berk wo jan 16, 2008 5:08 pm

misschien na onze hopelijk geslaagde actie van dit jaar zullen ze terugkomen op hun alcoholverbod

Hopelijk

Berk
Prins
Prins

Aantal berichten : 77
Woonplaats : Lille
Registration date : 12-01-08

Terug naar boven Ga naar beneden

Muziek Empty Re: Muziek

Bericht  proewkster do jan 17, 2008 10:20 am

Toch straf... Iedereen hier is erover akkoord dat er carnavalsmuziek (let ook op de naam, CARNAVALS-muziek Wink) en sfeerschijven gedraaid moeten worden, en toch is het elk jaar dezelfde miserie... Je komt richting stoet en het enige wat je hoort is BOENKBOENKBOENKBOENKBOENKBOENKBOENKBOENKBOENKBOENKBOENKBOENKBOENKBOENKBOENKBOENKBOENKBOENKBOENKBOENKBOENKBOENKBOENKBOENKBOENKBOENKBOENKBOENKBOENKBOENKBOENKBOENKBOENKBOENKBOENKBOENKBOENKBOENKBOENKBOENKBOENKBOENKBOENKBOENK

Om krullekespis van te krijgen...
Elk jaar hetzelfde gezaag over die muziekstijlen, alsof het moeilijk is om drie à vier uurkes per dag naar andere muziek te moeten luisteren dan je gewoon bent. En dan ook nog eens te bedenken dat die mannen zich vrijwillig inschrijven in de carnavalsgroepen, om daarna te liggen mekkeren over de muziek??? Maar daarna wel op de fuif gaan hangen (waar enkel carnavalmuziek wordt gedraaid) of zelfs door het jaar naar carnavalszittingen gaan. Hypochriet, oliedom of gewoon er zelf nog niet uit wat ze willen... ik weet het niet, maar het wordt HOOG tijd dat dergelijke mannen ff in eigen boezem kijken en beslissen of carnaval wel echt iets voor hun is en of ze het voor hun eigen en voor hun collega's in de groep nog kunnen opbrengen om ook dit jaar weer een gans weekend iedereen de oren van de kop te zagen over de muziek.

Dit jaar bereikt de muziekkwestie, vooralsnog het grootste probleem in onze groep, een hoogtepunt. Dit gaat zeker nadelige gevolgen hebben voor de samenhang van de groep, waarbij de eerste stappen naar een drastische oplossing reeds gezet zijn. Een jammere zaak, maar mij niet gelaten. Op het einde van de reis zullen de zaagberen wel beseffen dat zij zelf fout waren en dat zij zelf dan maar op de blaren moeten gaan zitten. Ik kijk hoopvol uit naar de toekomst, want dit jaar is een ultiem dieptepunt in onze carnavalsgeschiedenis (van de groep dan) en vanaf hier kan het alleen nog maar beter gaan...

Het doet me toch al deugd dat hier dezelfde mening wordt gedeeld, en ik hoop ten zeerste dat deze mening ook wordt doorgedreven doorheen de groepen en de volledige stoet, zodat het nog eens een echte carnavalsstoet wordt, in plaats van een LoveParade.

proewkster
Prins
Prins

Aantal berichten : 64
Registration date : 06-01-08

Terug naar boven Ga naar beneden

Muziek Empty Re: Muziek

Bericht  proewkster do jan 17, 2008 10:25 am

Om ook ff te reageren over de wattage, vind ik dat je toch een aantal zaken in overweging moet nemen.

Denk ten eerste even aan de kinderen en oudere mensen die langs de weg staan en mss niet meer zo goed of nog niet zo goed tegen die herrie kunnen. Ten tweede moet je eraan denken dat er ook mensen zijn die zich niet interesseren in carnaval en dan zo'n lawaai zeker niet appreciëren, en een derde en mss wel belangrijkste punt is dat er in een stoet per definitie ook nog wagens achter je komen (of je moet toevallig de laatste wagen zijn) en dat die niet altijd zo'n zware installatie hebben. Ik zeg hier niet dat iedereen van die livingspeakers moet zetten, ik heb het ook graag wat luider. Maar bezint eer ge begint en blijf een beetje schappelijk.
Er zijn groepen bij waar het gewoonweg overdreven is, en dat het volk 100 meter achter de wagen moet lopen omdat het voor hen niet meer draaglijk is. Dan ben je slecht bezig...

Maak allen een verstandige keuze, en dan maken we er samen weer een fantastisch feest van
Alaaf

proewkster
Prins
Prins

Aantal berichten : 64
Registration date : 06-01-08

Terug naar boven Ga naar beneden

Muziek Empty Re: Muziek

Bericht  ambidjkoen do jan 17, 2008 9:24 pm

Das goed gesproken Proewkster. Daar valt niet meer aan toe te voegen.

ambidjkoen
Raad van 11
Raad van 11

Aantal berichten : 28
Leeftijd : 41
Woonplaats : kleine-brogel
Registration date : 07-01-08

http://www.ambidjkoen.be

Terug naar boven Ga naar beneden

Muziek Empty Re: Muziek

Bericht  proewkster vr jan 18, 2008 9:32 pm

ambidjkoen schreef:Das goed gesproken Proewkster. Daar valt niet meer aan toe te voegen.

merci

proewkster
Prins
Prins

Aantal berichten : 64
Registration date : 06-01-08

Terug naar boven Ga naar beneden

Muziek Empty Top 5 carnavalsmuziek

Bericht  ..... za jan 19, 2008 1:47 pm

Genoeg geklaagd, laten we het terug een beetje gezellig maken. Aangezien iedereen hier toch bezig is over dat er carnavalsmuziek gedraaid moet worden onder de stoet, waar ik volledig mee eens ben, lijkt het mij leuk om hieronder een top 5 carnavalsmuziek te starten. Welke liedjes laten jou uit je dak gaan tijdens carnaval?

Laat je dus volledig gaan...

Mijn top 5:
5) Baert Kaell - Zeil je voor het eerst (de boenkeboenkeversie-> zaaaliig Very Happy,zelfs als je jumpmuziek haat, zoals ik)
4) Zangeres Zonder Naam - Mexico
3) Toy Dolls - Nelly The Elephant
2) Boney M. - Hooray! Hooray!

1) Fred en Aad - Oma onderbroek

Je mag er natuurlijk altijd meer posten...

.....
dummy
dummy

Aantal berichten : 2
Registration date : 19-01-08

Terug naar boven Ga naar beneden

Muziek Empty Re: Muziek

Bericht  ambidjkoen za jan 19, 2008 3:20 pm

ale dan ook een top vijfke. Das nu zo de moment he kan nog verandere he. Very Happy

5) Sweet caroline
4) Viva Kolonia
3) Meh me lepke/in ons dafke
2) Mega mindy tijd Very Happy
1) Tot nu toe de jodeljump ma da kan vanne jaar nog wel eens gaan veranderen he. Ma die gaat toch nog wel een tijdje meegaan denk ik.

ambidjkoen
Raad van 11
Raad van 11

Aantal berichten : 28
Leeftijd : 41
Woonplaats : kleine-brogel
Registration date : 07-01-08

http://www.ambidjkoen.be

Terug naar boven Ga naar beneden

Muziek Empty Re: Muziek

Bericht  prins za jan 19, 2008 4:12 pm

Sorry jongens, maar dit is geen carnavalsmuziek.
dit is een beetje foute muziek.
de zware jongens: jodeljump
deurzakkers
havenzangers
enz...
Dat is de echte carnavalsmuziek

prins
lid
lid

Aantal berichten : 9
Registration date : 08-01-08

Terug naar boven Ga naar beneden

Muziek Empty muziek

Bericht  keverke za jan 19, 2008 7:23 pm

Vind da de helft wa in lil meedoet met de stoet overdrijft !!!met hun muziek, hebben al enkele gevallen gehad dat de vazen in de huizen van de tafel afdreunen en mensen in hun zaak de lades moeten uittasten of ze liggen savonds op de grond!!! ????
neem wa minder en maak lol en koop van het verschil snoep of iets dergelijks hebben andere ook wa aan
en dan word je na de stoet ook ni genoemd al de fijnste groep ma : van (da das dien groep met da lawijt)
wens iedereen ene fijne carnaval ma met maten!!!

keverke
dummy
dummy

Aantal berichten : 1
Woonplaats : bocholt
Registration date : 19-01-08

http://www.bugbrothers.be

Terug naar boven Ga naar beneden

Muziek Empty Re: Muziek

Bericht  Berk zo jan 20, 2008 2:27 pm

Foute muziek kan er met carnaval ook nog wel mee door vindt ik?

mijn carnaval top 5 kan ik nie echt opnoeme
wel da er verschillende nummers van rowen heze, wc experience, gebroeders ko,..

ik denk da ge carnavalmuziek kunt neme as een mengeling van fout, apres ski en meezingers

Berk
Prins
Prins

Aantal berichten : 77
Woonplaats : Lille
Registration date : 12-01-08

Terug naar boven Ga naar beneden

Muziek Empty Re: Muziek

Bericht  pier zo jan 20, 2008 3:14 pm

Ik denk dat dit toch een eeuwig probleem blijft
Wat is nu carnavalsmuziek daar heeft iedereen zijn eigen gedacht over
Wij vieren in Hamont carnaval van vrijdagavond tot woensdagmorgen
als ik heel die tijd na andre van duin met zijn bloemkolen moet luisteren
zie ik t ook niet zo zitten er mag ook wel wat rowenhezen en apres ski bij zitten
ma dan gaan er toch weer zeggen van die draaien geen carnavals muziek
En zo blijft t natuurlijk bezig

pier
erelid
erelid

Aantal berichten : 13
Registration date : 05-01-08

Terug naar boven Ga naar beneden

Muziek Empty Re: Muziek

Bericht  proewkster zo jan 20, 2008 8:40 pm

Er is ook niemand die zegt dat je tijdens carnaval geen Rowwen Heze of iets dergelijk mag draaien. De bedoeling is dat er feest- en ambiancemuziek gedraaid wordt. Zelfs de Prinsenverenigingen draaien van die moderne feestmuziek met een basslijn en Rowwen Heze...
Het gaat er gewoon om dat het geen Metal- of Technofuif wordt, en zelfs als je af en toe (en af en toe is niet om de drie minuten) een techno of metalplaat opzet, zal er heus niemand komen mekkeren...
Men wil gewoon vermijden dat je constant van dat amusikaal gedreun draait, maar omdat sommige groepen daar ieder jaar de brui aan geven en toch een loveparadetje organiseren, krijg je uiteindelijk van die strikte regels.
Als uw wagen dit jaar aan de kant wordt gezet omwille van de muziek en je mag niet meer deelnemen aan de stoet (en ik hoop dat ze eindelijk eens zover durven gaan), dan weet je tenmimste al wat GEEN carnavalsmuziek is Smile

proewkster
Prins
Prins

Aantal berichten : 64
Registration date : 06-01-08

Terug naar boven Ga naar beneden

Muziek Empty Re: Muziek

Bericht  Berk di jan 22, 2008 5:30 pm

Volledig mee eens proewk

Berk
Prins
Prins

Aantal berichten : 77
Woonplaats : Lille
Registration date : 12-01-08

Terug naar boven Ga naar beneden

Muziek Empty Re: Muziek

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum