bier en plezier
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

INDERDAAD

+12
De Nèrpelter Crew
vanlee-hzk
pier
Berk
cv_op_z'n_best
ambidjkoen
nipje
alaaf
proewkster
kramikske
feestvierder
Mr. Freddy
16 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

INDERDAAD Empty INDERDAAD

Bericht  Mr. Freddy vr jan 18, 2008 12:28 am

Twisted Evil

Ik heb ook een bevestiging gehad. Er mag een pint gedronken worden, maar degene die "openbaar dronken" zijn. Die worden gestraft... Ook terecht natuurlijk. Surprised Ik hoop dat we nu ook kunnen bewijzen dat het ook op een fatsoenlijke manier gaat. Echt spijtig dat er zoveel cv's gewoon naar Lutlommel gaan. Maar hopelijk komen ze volgend jaar weer terug. De stoeten zijn (en niet voor niks) wel ongeveer de populairste stoeten van Noord-Limburg. Hopelijk kunnen we dit nog jaren hoog houden.
Wel 1 ding; Laten we zorgen dat die Peuskens nooit meer aan de macht komt in Bocholt.. Razz Smile

Wat ik trouwens ook ergens las en waar ik nog nooit van had gehoord is dat er vroeger bier werd gegeven door de brouwerij!? cyclops Question Surprised Surprised Dat Jantje Martens dit nog maar eens doet. Help ons Jan! Denk aan al die verloren liters!

Voor de rest; nog 1 ding. ALAAF! Basketball

Mr. Freddy
erelid
erelid

Aantal berichten : 10
Registration date : 17-01-08

Terug naar boven Ga naar beneden

INDERDAAD Empty Re: INDERDAAD

Bericht  feestvierder vr jan 18, 2008 6:33 pm

wat is er nu allemaal van aan?????
op welke stoeten slaat dit? zijn ze van gedacht veranderd?
o ja, de burgemeester van bocholt is het weekend van carnaval op skiverlof Laughing Laughing Laughing cheers

feestvierder
erelid
erelid

Aantal berichten : 16
Registration date : 06-01-08

Terug naar boven Ga naar beneden

INDERDAAD Empty Re: INDERDAAD

Bericht  kramikske vr jan 18, 2008 6:36 pm

feestvierder schreef:wat is er nu allemaal van aan?????
op welke stoeten slaat dit? zijn ze van gedacht veranderd?
o ja, de burgemeester van bocholt is het weekend van carnaval op skiverlof Laughing Laughing Laughing cheers
zou hij dan ook gaan aprésskien drunken rendeer bounce Very Happy

kramikske
erelid
erelid

Aantal berichten : 13
Woonplaats : hamet
Registration date : 06-01-08

Terug naar boven Ga naar beneden

INDERDAAD Empty Re: INDERDAAD

Bericht  proewkster vr jan 18, 2008 9:39 pm

We hebben nog wat tijd tot carnaval begint, dus we kunnen nog altijd omschakelen van stoet natuurlijk, of we dit ook gaan doen is natuurlijk een andere zaak. De discussies liggen nu weer bij de groepen.
Eerst en vooral is het belangrijk dat we zeker weten dat we een pintje mogen drinken... geruchten houden de wereld draaiende, maar daar schieten we geen hol mee op
Daarnaast hebben er natuurlijk al veel groepen ingeschreven in de andere stoeten en het is niet echt fijn voor die organisatoren om ineens allemaal weg te blijven.
Het wordt een beetje wikken en wegen, maar het zal in de volgende dagen zeker allemaal duidelijk worden...

Als laatste wil ik nog even bevestigen dat we vroeger (heel lang geleden) een aantal kratten Martens-blikken kregen bij aanvang van de stoet. Dit is dus zeker zo geweest, ik was er live bij...
Meestal werd dat rioolwater dan ook schaamteloos uitgedeeld aan de omstaanders en genoten wij van ons Jupke, maar tis het gedacht dat telt he Smile

Greetz, en hou ons op de hoogte van officiele veranderingen in de reglementen

proewkster
Prins
Prins

Aantal berichten : 64
Registration date : 06-01-08

Terug naar boven Ga naar beneden

INDERDAAD Empty Re: INDERDAAD

Bericht  feestvierder vr jan 18, 2008 10:00 pm

proewkster schreef:Daarnaast hebben er natuurlijk al veel groepen ingeschreven in de andere stoeten en het is niet echt fijn voor die organisatoren om ineens allemaal weg te blijven.

heb je eerst toch ook al gedaan!!!

feestvierder
erelid
erelid

Aantal berichten : 16
Registration date : 06-01-08

Terug naar boven Ga naar beneden

INDERDAAD Empty Re: INDERDAAD

Bericht  alaaf vr jan 18, 2008 10:10 pm

feestvierder schreef:
proewkster schreef:Daarnaast hebben er natuurlijk al veel groepen ingeschreven in de andere stoeten en het is niet echt fijn voor die organisatoren om ineens allemaal weg te blijven.

heb je eerst toch ook al gedaan!!!

en maar goed dat we dat gedaan hebben, anders waren we nu nog aant afwachten en meer dan waarschijnlijk was er dan niets uit de bus gekomen.
We gaan zeker niet veranderen van stoet dit jaar en voor volgend jaar...? daar kunnen we eventueel nog een jaar over nadenken. Eerst maar eens zeker zijn wat er daar dit jaar allemaal gaat gebeuren.
STEL dat het klopt, dan moet het ook nog lopen zoals ze willen... en hoe zit het dan met de groepen die "in hun ogen" toch teveel gedronken hebben? Stoetverbod in de andere dorpen van de zone?? of hebben ze dat ook afgeschaft??
toch maar eens goed nadenken lijkt me zo...

alaaf
moderator
moderator

Aantal berichten : 46
Registration date : 05-01-08

Terug naar boven Ga naar beneden

INDERDAAD Empty Re: INDERDAAD

Bericht  proewkster za jan 19, 2008 7:30 pm

feestvierder schreef:
proewkster schreef:Daarnaast hebben er natuurlijk al veel groepen ingeschreven in de andere stoeten en het is niet echt fijn voor die organisatoren om ineens allemaal weg te blijven.

heb je eerst toch ook al gedaan!!!

Maar de eerste keer hadden we een degelijke reden, nu zou het gewoonweg belachelijk zijn om weg te blijven omdat anderen hun zeik optrekken.
Daarnaast heeft de kerel die bij ons de inschrijvingen regelt laten weten dat hij het niet zou appreciëren om nu al dat harde werk teniet te doen.
Trouwens, van een intrekking van het verbod is blijkbaar geen sprake. Het zou om een beperking van de politiezone uit gaan, waarbij de afzonderlijke gemeentes in die politiezone mogen beslissen of er al dan niet alcohol mag gedronken worden.
Kinrooi en Molenbeersel laten alcohol toe, Bocholt NIET!
Dus maakt het niet uit, we blijven toch weg!

proewkster
Prins
Prins

Aantal berichten : 64
Registration date : 06-01-08

Terug naar boven Ga naar beneden

INDERDAAD Empty Re: INDERDAAD

Bericht  Mr. Freddy ma jan 21, 2008 8:53 pm

En ik heb dus wel degelijk van een caffeebaas uit Bocholt te horen gekregen dat er gedronken mag worden. Alleen degene die "openbaar dronken" zijn, die worden resoluut uit de stoet gehaald.

Mr. Freddy
erelid
erelid

Aantal berichten : 10
Registration date : 17-01-08

Terug naar boven Ga naar beneden

INDERDAAD Empty Re: INDERDAAD

Bericht  nipje ma jan 21, 2008 8:55 pm

Mr. Freddy schreef:En ik heb dus wel degelijk van een caffeebaas uit Bocholt te horen gekregen dat er gedronken mag worden. Alleen degene die "openbaar dronken" zijn, die worden resoluut uit de stoet gehaald.
da heb ik ook gehoord

nipje
lid
lid

Aantal berichten : 7
Registration date : 08-01-08

Terug naar boven Ga naar beneden

INDERDAAD Empty Re: INDERDAAD

Bericht  alaaf ma jan 21, 2008 11:01 pm

Waarom wordt er niets gecommuniceerd naar de carnavalverenigingen?
Het minste wat ze in Bocholt hadden kunnen doen is toch de verantwoordelijken van de groepen eens bijeen roepen en uitleggen wat er allemaal aan de hand is? We zijn met dit forum al een hele tijd geleden gestart en nog steeds geen nieuws van gemeente of raad van 11...?
Nu hoort iedereen vanalles en er zijn meer en meer tegenstrijdigheden, wat iedereen maar doet gissen naar de waarheid.
Ik weet niet of je dan nog kan spreken van "ze kunnen er niets aan doen"?
Dat ze eens naar buiten komen met die "andere waarheid", als er die is tenminste.
De enige waarheid die bekend is, is dat er een alcoholverbod geldt in groot Bocholt en tot nader order is er nog niets anders officieel bevestigd.
Mss moet de krant (nog) maar eens een interview gaan afnemen van de verantwoordelijken? Komen we toch nog eens iets te weten!!

alaaf
moderator
moderator

Aantal berichten : 46
Registration date : 05-01-08

Terug naar boven Ga naar beneden

INDERDAAD Empty Re: INDERDAAD

Bericht  ambidjkoen di jan 22, 2008 1:00 am

ik heb zojuist een mail ontvangen dat er donderdag 31 januari een vergadering zou zijn voor de cv's op het gemeentehuis van bocholt.

Volgende artikels zijn vet gedrukt en gaan over alcoholgebruik :

8.1
Het is verboden zich in dronken toestand of een soortgelijke toestand veroorzaakt door het gebruik van geestesverruimende of opwekkende middelen te bevinden op praalwagens of
wagens die deelnemen aan een optocht die georganiseerd wordt ter gelegenheid van een carnaval of als begeleider op te treden voor een praalwagen of tijdens een optocht.

8.2
Het is verboden om als deelnemer aan een carnavalsoptocht, tijdens het officiële verloop van de stoet, alcoholhoudende dranken te nuttigen.

ambidjkoen
Raad van 11
Raad van 11

Aantal berichten : 28
Leeftijd : 41
Woonplaats : kleine-brogel
Registration date : 07-01-08

http://www.ambidjkoen.be

Terug naar boven Ga naar beneden

INDERDAAD Empty Re: INDERDAAD

Bericht  proewkster di jan 22, 2008 9:39 am

Da's toch vrij duidelijk lijkt mij, Dat tweede regeltje maakt duidelijk dat er niet gedronken mag worden.
Daarbij komt ook nog eens dat die vergadering redelijk laat is. Als ze dan toch hun pis optrekken, zal er niemand meer zijn die donderdag nog beslist om maandag naar Bocholt te trekken. Maar ik vrees dat het kalf verdronken is, verbod = verbod, zoveel is duidelijk

proewkster
Prins
Prins

Aantal berichten : 64
Registration date : 06-01-08

Terug naar boven Ga naar beneden

INDERDAAD Empty Re: INDERDAAD

Bericht  cv_op_z'n_best di jan 22, 2008 1:06 pm

proewkster schreef:Da's toch vrij duidelijk lijkt mij, Dat tweede regeltje maakt duidelijk dat er niet gedronken mag worden.
Daarbij komt ook nog eens dat die vergadering redelijk laat is. Als ze dan toch hun pis optrekken, zal er niemand meer zijn die donderdag nog beslist om maandag naar Bocholt te trekken. Maar ik vrees dat het kalf verdronken is, verbod = verbod, zoveel is duidelijk

Ze voelen het ook wel, ze hadden een mooie stoet.
Bocholt wou de trend weer zetten, sjiek da ze de steun van Molenbeersel en Kinrooi nu niet meer hebben :-)
cv_op_z'n_best
cv_op_z'n_best
Raad van 11
Raad van 11

Aantal berichten : 28
Woonplaats : Hamet
Registration date : 07-01-08

Terug naar boven Ga naar beneden

INDERDAAD Empty Re: INDERDAAD

Bericht  proewkster di jan 22, 2008 3:00 pm

Inderdaad, nu alleen maar hopen dat die stoeten groter worden dan die van Bocholt, dan zullen ze het plaatje wel snappen

proewkster
Prins
Prins

Aantal berichten : 64
Registration date : 06-01-08

Terug naar boven Ga naar beneden

INDERDAAD Empty Re: INDERDAAD

Bericht  Berk di jan 22, 2008 5:23 pm

en het eerste regeltje lijkt me duidelijk te maken dat je ook voor de stoet niet mag drinken
dus daar gaat het plannetje van vele groepen om zich voor de stoet te beschenken..
wat volgens mij ook al een foute mentaliteit is

Berk
Prins
Prins

Aantal berichten : 77
Woonplaats : Lille
Registration date : 12-01-08

Terug naar boven Ga naar beneden

INDERDAAD Empty Re: INDERDAAD

Bericht  pier di jan 22, 2008 6:54 pm

tis da er zijn er hier bij die zitten ma op ons kap omdat wij niet na bocholt
komen en wij zouden niet goed bezig zijn
ma dat ze zelf eerst god weet wat allemaal gaan zuipen en doen daar praten ze niet over
wat is dan t beste ik denk da wij dan net iets meer verstand hebben
en bocholt is altijd een heel goede stoet geweest ma das vooral door t plein achteraf
en da gaat ook al niet meer door gaan als we nu een beetje solidair waren
en we gingen allemaal na lutlommel was t daar ook vollebak feest voor iedereen
al zijn we maar met die 9 wagens die de eerste keer gezegd hebben dat ze komen
das al meer als volk genoeg en da zijn teminste echte carnavaliste en feest zalt er zijn
zonder sterke drank en al de gevolgen die daarvan gaan komen

pier
erelid
erelid

Aantal berichten : 13
Registration date : 05-01-08

Terug naar boven Ga naar beneden

INDERDAAD Empty Re: INDERDAAD

Bericht  vanlee-hzk di jan 22, 2008 8:07 pm

cv_op_z'n_best schreef:
proewkster schreef:Da's toch vrij duidelijk lijkt mij, Dat tweede regeltje maakt duidelijk dat er niet gedronken mag worden.
Daarbij komt ook nog eens dat die vergadering redelijk laat is. Als ze dan toch hun pis optrekken, zal er niemand meer zijn die donderdag nog beslist om maandag naar Bocholt te trekken. Maar ik vrees dat het kalf verdronken is, verbod = verbod, zoveel is duidelijk

Ze voelen het ook wel, ze hadden een mooie stoet.
Bocholt wou de trend weer zetten, sjiek da ze de steun van Molenbeersel en Kinrooi nu niet meer hebben :-)
de gemeente zelf beslist niet veel het is de politiezone kinrooi bocholt meeuwen die dit beslist heeft

vanlee-hzk
dummy
dummy

Aantal berichten : 4
Registration date : 10-01-08

Terug naar boven Ga naar beneden

INDERDAAD Empty Re: INDERDAAD

Bericht  alaaf di jan 22, 2008 8:55 pm

[/quote]
de gemeente zelf beslist niet veel het is de politiezone kinrooi bocholt meeuwen die dit beslist heeft[/quote]

het is wel degelijk de gemeenteraad die dit heeft goedgekeurd dus...

alaaf
moderator
moderator

Aantal berichten : 46
Registration date : 05-01-08

Terug naar boven Ga naar beneden

INDERDAAD Empty Re: INDERDAAD

Bericht  proewkster di jan 22, 2008 9:03 pm

pier schreef:tis da er zijn er hier bij die zitten ma op ons kap omdat wij niet na bocholt
komen en wij zouden niet goed bezig zijn
ma dat ze zelf eerst god weet wat allemaal gaan zuipen en doen daar praten ze niet over
wat is dan t beste ik denk da wij dan net iets meer verstand hebben
en bocholt is altijd een heel goede stoet geweest ma das vooral door t plein achteraf
en da gaat ook al niet meer door gaan als we nu een beetje solidair waren
en we gingen allemaal na lutlommel was t daar ook vollebak feest voor iedereen
al zijn we maar met die 9 wagens die de eerste keer gezegd hebben dat ze komen
das al meer als volk genoeg en da zijn teminste echte carnavaliste en feest zalt er zijn
zonder sterke drank en al de gevolgen die daarvan gaan komen

amen!

proewkster
Prins
Prins

Aantal berichten : 64
Registration date : 06-01-08

Terug naar boven Ga naar beneden

INDERDAAD Empty Re: INDERDAAD

Bericht  proewkster di jan 22, 2008 9:05 pm

Berk schreef:en het eerste regeltje lijkt me duidelijk te maken dat je ook voor de stoet niet mag drinken
dus daar gaat het plannetje van vele groepen om zich voor de stoet te beschenken..
wat volgens mij ook al een foute mentaliteit is

Nee, het eerste regeltje zegt dat je niet bezopen mag zijn tijdens de stoet, maar je mag wel een pintje gaan drinken voor de stoet. Maar niet te veel he, want ge moest maar eens te zat worden...
Sjeezus man, die kerels lijken mijn moeder wel...

proewkster
Prins
Prins

Aantal berichten : 64
Registration date : 06-01-08

Terug naar boven Ga naar beneden

INDERDAAD Empty Re: INDERDAAD

Bericht  feestvierder di jan 22, 2008 11:43 pm

proewkster schreef:
Berk schreef:en het eerste regeltje lijkt me duidelijk te maken dat je ook voor de stoet niet mag drinken
dus daar gaat het plannetje van vele groepen om zich voor de stoet te beschenken..
wat volgens mij ook al een foute mentaliteit is

Nee, het eerste regeltje zegt dat je niet bezopen mag zijn tijdens de stoet, maar je mag wel een pintje gaan drinken voor de stoet. Maar niet te veel he, want ge moest maar eens te zat worden...
Sjeezus man, die kerels lijken mijn moeder wel...

jullie zijn allemaal zo bang precies, die flikken hebben die dag wel wat anders te doen hoor, verkeer omleiden enzo, ma ja

feestvierder
erelid
erelid

Aantal berichten : 16
Registration date : 06-01-08

Terug naar boven Ga naar beneden

INDERDAAD Empty Re: INDERDAAD

Bericht  De Nèrpelter Crew wo jan 23, 2008 12:04 am

misschien beter een beetje 'schrik' al is dit niet het juiste woord,
dan nonchalance en godweet wat tot gevolg

maar dat is mijn mening Laughing
De Nèrpelter Crew
De Nèrpelter Crew
Raad van 11
Raad van 11

Aantal berichten : 25
Woonplaats : Neerpelt
Registration date : 06-01-08

Terug naar boven Ga naar beneden

INDERDAAD Empty Re: INDERDAAD

Bericht  Berk za jan 26, 2008 9:36 pm

ik volg de mening van de nerpelter crew

het is maar dat de poging om tussen de regeltjes door te lezen niet lukte
en daarom blijven we er weg. Liever schrik en toch een fijne stoet hebben
op een andere plaats dan geen schrik, er toch op af gaan en uw bier verliezen,
ne saaie stoet zonder een pintje en een geweldige herrinering aan carnaval 2008



vandaag zijn de prinsen van Hamont bij ons geweest en heb ik gehoord dat
ook in hamont maar 4 pintjes per man geteld mag worden en dat het nageteld
wordt, wat te begrijpen is.
Toch vind ik 4 consumpties vrij weinig, dan merk je nog niet dat er alcohol in zit.
Op cafe wordt zelfs meer gedronken.
Zelfs op een simpele zondag avond drink je meer als 4 pintjes?

Berk
Prins
Prins

Aantal berichten : 77
Woonplaats : Lille
Registration date : 12-01-08

Terug naar boven Ga naar beneden

INDERDAAD Empty Re: INDERDAAD

Bericht  student zo jan 27, 2008 11:31 pm

Daar hebben ze bij ons niks van gezegd en hebben ze ook nog nooit gedaan en gaan ze volgens mij ook niet doen hoor. In hamont draait het er gewoon om dat iedereen lol heeft en idd niet stront bezopen achter de wagen aan slentert. Die van hamont hebbe bij ons gezegd dat ze er deze wel zouden uitpikken en dat ze ook iemand vragen om langs de wagen te lopen en het volk op afstand te houden wat ook te begrijpen is .

Hamont word gewoon een feestje en drink u niet pertotal in de stoet en sponser de mannen die ons nog laten drinken en drink u pertotal in de posthoorn maar hou er je verstand bij Very Happy .


grtz !!

student
Raad van 11
Raad van 11

Aantal berichten : 21
Woonplaats : hamet of diepenbeek
Registration date : 08-01-08

Terug naar boven Ga naar beneden

INDERDAAD Empty Re: INDERDAAD

Bericht  Berk zo jan 27, 2008 11:48 pm

die van hamont hadden het ons gezegt toen ze kwamen kijken bij de wagen
met de woorden: hetgene wat je meer bij hebt is voor ons..

Berk
Prins
Prins

Aantal berichten : 77
Woonplaats : Lille
Registration date : 12-01-08

Terug naar boven Ga naar beneden

INDERDAAD Empty Re: INDERDAAD

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven


 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum