bier en plezier
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Carnavalsregels !!!!!

+7
proewkster
Jupilerke
lillenaar
prins
alaaf
De Nèrpelter Crew
cv_op_z'n_best
11 plaatsers

Ga naar beneden

Carnavalsregels !!!!! Empty Regels in Hamont

Bericht  cv_op_z'n_best di jan 15, 2008 1:26 pm

AANDACHT!!!!!!!!! WAARSCHUWING!!!!!!!!!!

Houd rekening met het volgende:
De politiezone Hano(Hamont-Achel, Neerpelt en Overpelt) staat momenteel nog het gebruik van alcohol toe tijdens onze stoet. Wij, de stoetorganisatoren, zullen streng beoordeeld worden op het verloop van deze optochten.

Daarom deze dringende oproep aan de deelnemende groepen:
Het lot van het Noord-Limburgse Carnaval ligt in jullie handen! Help ons Carnaval te redden!
Indien jullie zich houden aan de gemaakte afspraken, dan bewijzen wij met z’n allen, dat Carnaval ook zonder de strenge politiereglementen een feest kan zijn.

Let daarom op het volgende:
- Draai carnavalsmuziek met een aanvaardbaar geluidsniveau, denk daarbij aan de gezondheid van de deelnemers, maar ook aan die van de toeschouwers.
- Drink een pintje en maak plezier, maar slof niet achter de wagen met een flesje bier!
- Verzamel zelf zoveel mogelijk je eigen afval.
Als verantwoordelijke van de ingeschreven groep, is het aan u om uw collega Carnavalsvierders volledig te informeren.
De toekomst van de Carnavalsstoeten ligt in jullie handen!
De Teutepeuters wensen jullie een prachtig en veilig Carnaval

Staat te lezen op www.teutepeuters.be
cv_op_z'n_best
cv_op_z'n_best
Raad van 11
Raad van 11

Aantal berichten : 28
Woonplaats : Hamet
Registration date : 07-01-08

Terug naar boven Ga naar beneden

Carnavalsregels !!!!! Empty Re: Carnavalsregels !!!!!

Bericht  De Nèrpelter Crew di jan 15, 2008 8:11 pm

staat ook op de site van de liller meulewiekers!
ze hebben in principe gelijk,
de stoeten waarin het nog mag is nu voor ons om het te behouden!

samen staan we sterk tegenover alle regelementen die ons opgelegd werden!
De Nèrpelter Crew
De Nèrpelter Crew
Raad van 11
Raad van 11

Aantal berichten : 25
Woonplaats : Neerpelt
Registration date : 06-01-08

Terug naar boven Ga naar beneden

Carnavalsregels !!!!! Empty Re: Carnavalsregels !!!!!

Bericht  alaaf di jan 15, 2008 8:38 pm

mooie oproep om mensen te overtuigen dat ze het lot van carnaval zelf in de hand hebben.
Zo is het ook, maar er is nog één klein probleempke.
Die reglementen worden toegestuurd naar de verantwoordelijke van de groepen. Deze heeft in principe ook de verantwoordelijkheid om iedereen daarvan op de hoogte te brengen... gebeurt dit echter ook?
Er is een voorstel geopperd om eens een algemene vergadering te organiseren waarop iedereen die het interesseerd mag komen luisteren wat de reglementen zijn. Deze zouden toegelicht worden door de verantwoordelijken zelf.
Misschien is deze oproep al een goed begin en hopelijk wordt het ook gehoord ! ! !
- Drink een pint, maar gebruik je verstand EN je manieren
- draai gepaste muziek
- en neem je eigen rommel mee op de wagen ( er staan containers langs het parcours om je afval achter te laten, in lille toch, rest ben ik niet zeker).
Voor de rest... HAVE FUN !!!! jocolor jocolor jocolor

alaaf
moderator
moderator

Aantal berichten : 46
Registration date : 05-01-08

Terug naar boven Ga naar beneden

Carnavalsregels !!!!! Empty Re: Carnavalsregels !!!!!

Bericht  prins di jan 15, 2008 10:49 pm

Op de site van de teutepeuters staat het volledige reglement.
Het moet ook altijd ondertekend terug binnengebracht worden, is iets ivm de rechtsgeldigheid, daarom kun je ook niet online inschrijven.

prins
lid
lid

Aantal berichten : 9
Registration date : 08-01-08

Terug naar boven Ga naar beneden

Carnavalsregels !!!!! Empty Re: Carnavalsregels !!!!!

Bericht  lillenaar wo jan 16, 2008 11:58 pm

Lille heeft altijd het voortouw genomen wat betreft het verdedigen van het echte carnaval vieren! De Teutepeuters hebben de Meulewiekers gevraagd of ze hun standpunt mogen overnemen. Indien er regels opgedrongen worden van hogerhand, zullen de inrichters zich hier aan moeten houden.
Het is aan ons om te bewijzen dat we ook op een fatsoenlijke manier carnaval kunnen vieren en een lekker pintje kunnen drinken. Zo kunnen we de burgemeesters overtuigen om deze "vervelende" reglementen achterwege te laten.
Laat het gezond verstand zege vieren!
Allemaal ne goeie carnaval en veel plezier!

lillenaar
dummy
dummy

Aantal berichten : 1
Registration date : 16-01-08

Terug naar boven Ga naar beneden

Carnavalsregels !!!!! Empty alternatieven

Bericht  Jupilerke do jan 17, 2008 8:40 pm

Gelijk die van hamont zeggen zo hoort het ook.
Dat vind ik een goede ingesteldheid om aan carnaval deel te nemen.
Maar als iedereen er zich aan houd en er gebeurt niks dan zullen ze in bocholt mss ook anders gaan denken volgend jaar, hopelijk.
Het probleem is dat er van die snotbellen gaan meedoen die naar niks kijken en daar moeten diegene die de regels in acht houden ook weer voor boeten en dat kan niet vind ik.
Die zich niet aan het reglement houden moeten ze dan maar uit de stoet zetten zodat de rest kan door feesten en niet moeten opdraaien voor diegene die naar niks kijken.

Alaaaaaaf Alaaaaaaf............

Jupilerke
dummy
dummy

Aantal berichten : 2
Woonplaats : Ligt eraan waar er stoet is
Registration date : 07-01-08

Terug naar boven Ga naar beneden

Carnavalsregels !!!!! Empty Re: Carnavalsregels !!!!!

Bericht  proewkster do jan 17, 2008 8:59 pm

Iedere stoet heeft enerzijds stoetcommisarissen en anderzijds politiesteun om die 'snotbellen' en andere tuig dat de regels aan zijn laars lapt bij de kraag te vatten. Als die mensen iets strenger zouden optreden, zouden er al veel problemen vermeden worden. Ik beweer hier niet dat carnaval een strikte parade moet worden waar de regels tot op de letter gecontroleerd worden, maar al te vaak gebeurt het dat alles maar door de vingers heen wordt bekeken. Indien het te gortig wordt, kan het heus geen kwaad om in te grijpen en als er na herhaaldelijke waarschuwing geen gevolg wordt gegeven, zet dan de hele groep de stoet uit. Dat is ten eerste een goei les voor de onruststokertjes, en ten tweede een goed voorbeeld voor de rest. Als zoiets één keer gebeurt, zullen de andere groepen wel beter uitkijken in de toekomst.
Als er nu maar één rotte appel in een ganse groep zit, haal dan die rotte appel eruit, in plaats van de hele groep te straffen.

Ook vorig jaar werden in Lille verscheidene groepen meermaals gewaarchuwd voor hun overdreven technogehalte tijdens de stoet, en toch komen alle groepen aan op het einde van de stoet. Kan dit, of staan de commissarissen gewoon machteloos. In ieder geval, dit moet veranderen en het hele beeld van de stoeten zal veranderen. Sommige mensen hebben gewoon wat opgelegde discipline nodig, omdat ze hun eigen niet in de hand kunnen houden.

proewkster
Prins
Prins

Aantal berichten : 64
Registration date : 06-01-08

Terug naar boven Ga naar beneden

Carnavalsregels !!!!! Empty Re: Carnavalsregels !!!!!

Bericht  cv_op_z'n_best vr jan 18, 2008 10:32 am

proewkster schreef:Iedere stoet heeft enerzijds stoetcommisarissen en anderzijds politiesteun om die 'snotbellen' en andere tuig dat de regels aan zijn laars lapt bij de kraag te vatten. Als die mensen iets strenger zouden optreden, zouden er al veel problemen vermeden worden. Ik beweer hier niet dat carnaval een strikte parade moet worden waar de regels tot op de letter gecontroleerd worden, maar al te vaak gebeurt het dat alles maar door de vingers heen wordt bekeken. Indien het te gortig wordt, kan het heus geen kwaad om in te grijpen en als er na herhaaldelijke waarschuwing geen gevolg wordt gegeven, zet dan de hele groep de stoet uit. Dat is ten eerste een goei les voor de onruststokertjes, en ten tweede een goed voorbeeld voor de rest. Als zoiets één keer gebeurt, zullen de andere groepen wel beter uitkijken in de toekomst.
Als er nu maar één rotte appel in een ganse groep zit, haal dan die rotte appel eruit, in plaats van de hele groep te straffen.

Ook vorig jaar werden in Lille verscheidene groepen meermaals gewaarchuwd voor hun overdreven technogehalte tijdens de stoet, en toch komen alle groepen aan op het einde van de stoet. Kan dit, of staan de commissarissen gewoon machteloos. In ieder geval, dit moet veranderen en het hele beeld van de stoeten zal veranderen. Sommige mensen hebben gewoon wat opgelegde discipline nodig, omdat ze hun eigen niet in de hand kunnen houden.

De stoetcomissarissen staan meer in om de wagens tegoei te laten aansluiten, en als er echte problemen zijn zullen zij de politie misschien inlichten, maar effectief zelf iets ondernemen doen ze niet hoor
cv_op_z'n_best
cv_op_z'n_best
Raad van 11
Raad van 11

Aantal berichten : 28
Woonplaats : Hamet
Registration date : 07-01-08

Terug naar boven Ga naar beneden

Carnavalsregels !!!!! Empty Re: Carnavalsregels !!!!!

Bericht  Liller Secretaris vr jan 18, 2008 11:38 am

De reglementen zijn duidelijk, de verantwoordelijke van de groep heeft zijn handtekening onder de reglementen gezet. Hiermee heeft hij de verplichting op zich genomen om "alle" deelnemers van zijn groep in te lichten over wat mag/kan en wat niet.
Het is dus hij/zij die de zogenaamde rotte appels moet intomen of uit de stoet zetten, niet onze stoetcommisarissen, dit zijn geen politieagenten maar stoetbegeleiders.

De verantwoordelijke van elke groep is dus VERANTWOORDELIJK voor wat in zijn groep gebeurd en moet dus zelf toezien of er mistoestanden optreden. Gaat er iemand over de schreef moet hij/zij actie ondernemen en de betrokkenen uit de stoet zetten. Vorig jaar is dit dus ook effectief gebeurd door groepen, onze dank hiervoor.

Samenvattend:
Diegene die zich als verantwoordelijke opgeeft moet deze verantwoordelijkheid ook dragen.
De volledige groep kan gestraft worden als hij/zij z'n taak te licht opvat.

Rudi Geens
Secretaris van de Liller Meulewiekers

Liller Secretaris
dummy
dummy

Aantal berichten : 2
Registration date : 18-01-08

Terug naar boven Ga naar beneden

Carnavalsregels !!!!! Empty Re: Carnavalsregels !!!!!

Bericht  Berk zo jan 20, 2008 2:36 pm

dit wil dus eigenlijk zeggen dat niet enkel de groepsverantwoordelijke
de toekomst van carnaval in handen heeft, maar ook de groepsleden zelf.
Het zou beter zijn moesten de groepsleden zich hier meer van bewust zijn,
en als de verantwoordelijke van elke groep de leden hier op attent maakt.
Ook zou het beter zijn om de individuen die het carnaval verpesten te sanctioneren,
maar dit doe je dan denk ik best als groep, en gebeurd niet door politie of organisatoren.

Ik weet dat bij ons degene die zich er niet aan houden uit de groep gezet worden,
volgens mij is dit het enige wat je kan doen, maar zo verschuift het probleem wel..

Berk
Prins
Prins

Aantal berichten : 77
Woonplaats : Lille
Registration date : 12-01-08

Terug naar boven Ga naar beneden

Carnavalsregels !!!!! Empty Re: Carnavalsregels !!!!!

Bericht  proewkster zo jan 20, 2008 8:50 pm

I stand corrected

Goed, weer een misverstandje de wereld uit geholpen, mijn dank hiervoor...
In ieder geval vind ik deze informatie zeer behulpzaam en zal ik er zeker voor zorgen dat tenminste bij ons in de groep iedereen de regeltjes kent, hoewel ik niet de verantwoordelijke van de groep ben.
Wat feestmuziek, rustig een pintje drinken, en lol maken, moet toch kunnen met een groep volwassenen. Ik ben eens benieuwd... Suspect

proewkster
Prins
Prins

Aantal berichten : 64
Registration date : 06-01-08

Terug naar boven Ga naar beneden

Carnavalsregels !!!!! Empty Re: Carnavalsregels !!!!!

Bericht  Bloemetjeskonijn1 ma jan 21, 2008 6:19 pm

alaaf schreef:
Zo is het ook, maar er is nog één klein probleempke.
Die reglementen worden toegestuurd naar de verantwoordelijke van de groepen. Deze heeft in principe ook de verantwoordelijkheid om iedereen daarvan op de hoogte te brengen... gebeurt dit echter ook?

Ik denk met de muziekinstallatie die de meeste groepen op hun wagen hebben staan dat dit niet echt een probleem kan zijn. Pak voor de stoet die micro even in je handen en maak het iedereen nog eens klaar en duidelijk.
Dan kunnen ze nooit zeggen dat ze het niet gehoord hebben. En een gewaarschuwd mens is er 2 waard.

Bloemetjeskonijn1
dummy
dummy

Aantal berichten : 2
Registration date : 06-01-08

Terug naar boven Ga naar beneden

Carnavalsregels !!!!! Empty Re: Carnavalsregels !!!!!

Bericht  proewkster ma jan 21, 2008 8:31 pm

Moet je wel een micro hebben natuurlijk...
Mogen we de jouwe dan even komen lenen voor de stoet... Smile

proewkster
Prins
Prins

Aantal berichten : 64
Registration date : 06-01-08

Terug naar boven Ga naar beneden

Carnavalsregels !!!!! Empty Re: Carnavalsregels !!!!!

Bericht  cv_op_z'n_best di jan 22, 2008 1:09 pm

proewkster schreef:Moet je wel een micro hebben natuurlijk...
Mogen we de jouwe dan even komen lenen voor de stoet... Smile

We zullen ne reserve meepakken Wink
cv_op_z'n_best
cv_op_z'n_best
Raad van 11
Raad van 11

Aantal berichten : 28
Woonplaats : Hamet
Registration date : 07-01-08

Terug naar boven Ga naar beneden

Carnavalsregels !!!!! Empty Re: Carnavalsregels !!!!!

Bericht  Berk di jan 22, 2008 5:28 pm

Bij ons wordt een reglement ondertekend waarin staat dat ze zich moeten houden aan de regels die de organisatoren opleggen. Als ze hier niet achter vragen is dit hun probleem, maar naleven zullen ze het, anders worden ze simpelweg op de vingers getikt, bij ons staan de verschillende verantwoordelijke in voor het naleven van de regels. Ze hebben het allemaal ondertekend, dus in principe horen ze het te weten.

Berk
Prins
Prins

Aantal berichten : 77
Woonplaats : Lille
Registration date : 12-01-08

Terug naar boven Ga naar beneden

Carnavalsregels !!!!! Empty Re: Carnavalsregels !!!!!

Bericht  De Nèrpelter Crew di jan 22, 2008 7:56 pm

Berk schreef:Bij ons wordt een reglement ondertekend waarin staat dat ze zich moeten houden aan de regels die de organisatoren opleggen. Als ze hier niet achter vragen is dit hun probleem, maar naleven zullen ze het, anders worden ze simpelweg op de vingers getikt, bij ons staan de verschillende verantwoordelijke in voor het naleven van de regels. Ze hebben het allemaal ondertekend, dus in principe horen ze het te weten.

idem, doen wij nu ook al voor het 3de jaar op rij!
tegen het begaaien aan = uit de groep
klein foutje = op de vingers tikken

dit is een goed systeem en vele groepen zijn hier mee bezig.
meeste regelementen zijn hetzelfde dus dat moet wel goedkomen allemaal.


Laatst aangepast door op di jan 22, 2008 8:48 pm; in totaal 1 keer bewerkt
De Nèrpelter Crew
De Nèrpelter Crew
Raad van 11
Raad van 11

Aantal berichten : 25
Woonplaats : Neerpelt
Registration date : 06-01-08

Terug naar boven Ga naar beneden

Carnavalsregels !!!!! Empty Re: Carnavalsregels !!!!!

Bericht  vanson di jan 22, 2008 8:28 pm

ik heb ook een reglement gemaakt toen ik 14 What a Face was, ik ben er kei fier op en niemand anders mag het gebruiken neh. Mad

vanson
dummy
dummy

Aantal berichten : 3
Leeftijd : 38
Registration date : 07-01-08

http://www.cv-compromis.be

Terug naar boven Ga naar beneden

Carnavalsregels !!!!! Empty Re: Carnavalsregels !!!!!

Bericht  proewkster di jan 22, 2008 9:11 pm

Vanson schreef:ik heb ook een reglement gemaakt toen ik 14 What a Face was, ik ben er kei fier op en niemand anders mag het gebruiken neh. Mad

What the hell??? Shocked

In ieder geval, niet iedereen apprecieert het dat een ander lid van de groep hen op de vingers komt tikken en ze laten zich al zeker niet zomaar uit de groep zetten. Bovendien heb ik de indruk dat die mensen allemaal bij mij in de groep zitten... (aan mijn groepsleden, ik scheer hier niet iedereen over dezelfde kam)
Probeer dan maar eens orde te handhaven, gelukkig is het nog nooit uit de hand gelopen bij ons en bouwt voorlopig nog iedereen rustig een feesje, hoewel er wel al eens een paar behoorlijk bezopen waren...
waaronder ikzelf ook trouwens, maar daarom vallen we nog altijd niemand lastig en dergelijke dus... voorlopig nog goe bezig... Cool

proewkster
Prins
Prins

Aantal berichten : 64
Registration date : 06-01-08

Terug naar boven Ga naar beneden

Carnavalsregels !!!!! Empty Re: Carnavalsregels !!!!!

Bericht  De Nèrpelter Crew di jan 22, 2008 9:12 pm

nee maar langs de andere kant heb je denk ik wel veel hulp van degenen die het wel goed voorhebben in diezelfde groep,
zodat je er niet alleen voorstaat om sancties uit te delen.

maar het is natuurlijk moeilijk om iemand te gaan straffen Smile

nooit problemen gehad dus het is helemaal niet nodig tot zover!
en heb er eigelijk best een goed oog in voor dit jaar,
gewaarschuwde leden zijn er 2 waard
De Nèrpelter Crew
De Nèrpelter Crew
Raad van 11
Raad van 11

Aantal berichten : 25
Woonplaats : Neerpelt
Registration date : 06-01-08

Terug naar boven Ga naar beneden

Carnavalsregels !!!!! Empty Re: Carnavalsregels !!!!!

Bericht  proewkster di jan 22, 2008 9:17 pm

Inderdaad, ik denk ook dat een groot gedeelte van onze groep op dit forum zit en ze zullen nu wel weten hoe de vork aan de steel zit. alles komt wel weer goed en ik ben er zeker van dat we dit jaar aan hetzelfde koord zullen trekken.

proewkster
Prins
Prins

Aantal berichten : 64
Registration date : 06-01-08

Terug naar boven Ga naar beneden

Carnavalsregels !!!!! Empty Re: Carnavalsregels !!!!!

Bericht  Berk za jan 26, 2008 9:39 pm

straffen zou ik het niet noemen, of zelfs niet op de vingers tikken.
Maar wel hen er op wijzen dat het zo niet hoort en vriendelijk vragen
om er mee te stoppen, of in het begin toch vriendelijk blijven Very Happy
als ze constant moeilijk doen kon het wel eens zijn dat ze uitgesloten
worden uit de groep

maar ook dit staat in ons ondertekend regelement dus dat maakt toch
duidelijk dat iedereen hiermee akoord gaat?

Berk
Prins
Prins

Aantal berichten : 77
Woonplaats : Lille
Registration date : 12-01-08

Terug naar boven Ga naar beneden

Carnavalsregels !!!!! Empty Re: Carnavalsregels !!!!!

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven


 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum